Dobrý den, rád bych se poradil o mém problému. Jsem podruhé ženatý, mám dvě děti z prvního manželství, které bydlí u první ženy. Mám je moc rád a snažím se jim maximálně ve všem pomáhat. Děti jsou přes týden na školách a jednou za dva týdny se je snažím vidět, něco s nima prožít, někam je vyvézt atd. Pokud to situace dovolí, občas se aspoň na chvilku vidíme i mimo tento rytmus. Moje druhá žena má také dvě děti, ke kterým mám také dobrý vztah a snažím se částečně vytvářet chybějící článek jejich vlastního otce, který nefunguje. Všechny 4 děti jsou již velké, v podstatě dospělé, zatím ještě závislé. Moje druhá žena si však k dětem z prvního manželství nedokáže najít vztah a bohužel mi i vyčítá můj vztah k nim. Každý můj kontakt s dětma mi dává pocítit. Nějakým způsobem to chápe jako ohrožení její současné rodiny. S mými dětmi tedy trávím čas sám, což mi už nevadí, děti si zvykly. Bohužel po návratu následuje vždy série výčitek nebo tichá domácnost. Moje idea spojit aspoň částečně všechno dohromady se mi vůbec nedaří. Svojí druhou ženu mám rád, nerad bych o ní přišel, ale nedokážu jí to rozumně vysvětlit. Její názor, že už mám novou rodinu a tak bych se měl i chovat, nikdy nepřijmu. No a co teď? Naše manželství v tomto problému funguje už přes 4 roky…

Milý Petře, ano, to je problém, který její novou umělou rodinu může rozdělit… Znáte pohádku O Popelce … on ten archetyp macech prostě nějak funguje. žena sice potřebuje cítit, že je milována, ale nemůže bojovat s dětmi partnera… může se stát, že o partnera přijde. Potřebuje mít velké srdce a přát mu to… Když už to funguje blbě čtyři roky, cesta je náročná… Pro vás – ano, separace je možná a žena by to měla přijmout bez výčitek neb to byla prapůvodně i její volba. Můžete ji toto dát přečíst. Přeji vše dobré