anonym Personál zeptal se před 16 roky
pred rokem jsem se seznamila s mym muzem, nas vztah vzal rychle na obratkach, v listopadu jsem se prestehovala do zahraničí, v kvetnu byla svatba, po prazdninach ma na radu prijit miminko… Vse co jsem si prala mam. On me miluje, udelal by pro me prvni posledni. I ja ho miluji, prosla jsem si par vztahy, byla jsem i dele sama a doted nemuzu uverit ze jsem potkala tak uzasneho cloveka a mam moznost byt jeho zena. Nicmene se u me cim dal vice projevuje moje povaha -pokud neni neco podle me, jsem vztekla. Na vsechno reaguju podrazdene, hned se urazim. Za chvilku mi dojde ze se chovam hrozne, ale v rozhodujicich vterinach se proste neovladam. Kolikrat z takove kraviny vznikne velika hadka, ja si pripadam jak totalni pitomec, vidim jak manzelovi ublizuji protoze on nic spatneho neudelal, jen proste je neco spatne, kolikrat za to ani on nemuze, jen mi proste sdeli spatnou zpravu a ja se urazim na nej. Jeste horsi je ze neumim prijit a omluvit se, i kdyz na to myslim, premlouvam se at za nim jdu a reknu proste obycenje Promin, nejde to. Poradte mi co mam delat, nechci mu ublizovat. Chovam se opravdu jako hloupa nana, ale proste v okamziku kdy me neco vytoci tak to bohuzel muj muz odnese a ja se mu za to ani neumim omluvit. V praci na kolegy bych si to nikdy nedovolila, nevim proc zrovna na nej ano, kdyz mi na nem tolik zalezi. Nejvetsi chybu vidim ve sve komunikaci… jemu nemuzu dat za vinu nic (on mi treba jen rekne ze se mu nechce jet na vikend k mori protoze ma byt zima a proste a ja se vytocim a urazim ze se nejede misto toho abych vymyslela nejaky jiny program. za par vterin me to prejde, ale to je uz bohuzel pozde). Muzete mi neco poradit? Na co myslet v dane krizove vterine, jak se vyhnout te sve reakci? Predem moc dekuji za odpoved,

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá L., je dobře, že své jednání monitorujete… v tuto chvíli pro vás však nemám jinou radu, než se dál poctivě učit sebeovládání. Nyní si své jendání uvědomujete, postupně budete schopna svou reakci zarazit dříve než vám vypadnou slova z úst. Jinak by určitě bylo vhodné vyhledat odborníka, abyste společně mohli situaci analyzovat včt. probíhajících emocí a také se naučit s emocemi zacházet – možná by se hodila práce s podosobnostmi – můžete zkusit sama si vybavit/namalovat tu zlostnou Lu, která dupe nožičkama a vzteká se… pak ji můžete obejmout a počkat až se uklidní – ale takovou práci je bez zkušeností obtížné dokázat sama.