Dobrý den, žiji deset let v nefungujícím manželství, můj muž je o 20 let starší, nepříjemný, nervozní, povýšený člověk. Změnil se narozením dětí, do té doby byl zvyklý na klidný život a dítě pro něj znamenalo změnu , se kterou se jen těžko vyrovnával. Urážky, ponižování, dokazování mé neschopnosti byly na denním pořádku. Při tom jsem se snažila a sklízela jen výsměch. V té době jsem ho milovala, ale tímhle mou lásku ubil. Změnil zaměstnání a pracuje mimo republiku, doma je jednou za čtrnáct dní na víkend. Nyní ke svému muži necítím nic, je mi odporný a spíme odděleně. Mám o 24 let staršího milence, který je 35 let ženatý. Poměr s ním trvá 3 roky a chybička se vloudila a já otěhotněla. On dítě samozřejmě nechtěl, protože se rozvádět nehodlá a dítě pro něj tedy bylo nežádoucím. V tu dobu se se mnou rozešel a těhotenství jsem navlíkla na manžela. Po měsíci se milenec ozval, že mě má rád a chce mi být oporou. Začli jsme se vídat znovu, hladil mé břicho, cítil, jak dítě kope, miloval se se mnou. Jenže stále to samé, pomilovat se, vrátit domů a dělat, jakoby nic. Milenec své slovo dodržel, byl mi oporou v těhotenství, které bylo rizikové a uvěřila jsem, že má rád, jak mě, tak i holčičku. Malé je teď 10měsíců, pravidelně ji vídá, hraje si s ní, úplně nad ní září, jeho lásku k ná jsem mu donedávna věřila. Oznámil mi, že bude dědeček, že syn s manželkou čekají miminko. Tak jsem se ho zeptala, jak si to představuje dál, že malá je vnímavá, začne mluvit, že takhle to nepůjde do nekonečna. Jestli ji tedy vídat přestane, že teď když bude mít vnouče, může se věnovat v klidu jemu a ne se bát, že někdo přijde na to, že holčička je jeho. Čekala jsem, že řekne, že ani náhodou, že malá je přece jeho, má ji rád a v jejím životě figurovat chce. Zmýlila jsem se, on souhlasil. Chce se scházet dál, ale bez ní. Asi z mé reakce poznal, že přestřelil, že dítě nikam odkládat nebudu, tak otočil. Tvrdil, že mu bude chybět, že bez ní být nechce. Jen, že já teď nevím, jestli jeho láska k prckovi je hraná, jen proto aby dostal, co chce. Sex. Anebo ji alespoň trochu rád má. Je mi ze všeho smutno, scházím se s ním dál, hraje si na tatínka a přitom by dítě jen tak odložil.Vyměnil za vnouče a nechal. Nerada bych, aby za malou jezdil, ona si na něj zvykla a on si to jednoho dne rozmyslel a jezdit přestal. Ráda bych jednoznačnou odpověď z jeho strany. Nechci do toho zaplétat dítě, pokud o něj nestojí a schází se jen proto, aby si užil, dítě nějak přetrpěl a hrál divadýlko. Poznám nějak, jestli tu malou rád má ?

Milá Klári, on dcerku má jistě rád, ale reálná situace je dosti komplikovaná. Tak, jak vy nemáte v životě pořádek, nemá ho ani on. Uvést tuto situaci do klidu je velmi náročné a v tuto chvíli patrně nemáte představu o tom, co dál, ani jeden. Vycházejte z toho, že on má svou rodinu, vy máte svou rodinu a spolu si děláte hezké chvilky. Když zveřejníte, že otec není manžel, bude to mít následky pro oba rodinné systémy…. vše je možné, jen musíte být připravena zvládnout následky, které nevíme přesně, jaké budou. Přeji vše dobré.