anonym Personál zeptal se před 11 roky
Dobrý den, obracím se na Vás v zoufalé situaci o Vaši pomoc. Jde o moje děti, respektive manželství mé dcery. S manželem jsou spolu čtvrtý rok, předtím se znali tři roky. Se svatbou se pustili do přestavby rodinného domku, práce je bavila a těšili se z toho že jsou spolu a plánovali si jaký budou mít hezký život. Zatím nemají žádné děti, jen tři psy. Dcera má totiž velkou lásku ke zvířatům, pomáhá s převýchovou problematických pejsků, řekla bych, že tahle její přehnaná starost a péče o psy se zvrtla a začalo to mít dopad i na její manželství. Začala zanedbávat domácnost, přestaly jí zajímat práce potřebné pro dokončení stavby. Přispělo k tomu i to, že mají s manželou spoustu půjček a dluhů, nemohou tedy nikam jet, vidí jen to, že nemají peníze a vše jí přestalo bavit. Samozřejmě se její nálady odrazili i na chování k manželovi, který vše trpělivě snáší. Bohužel nastal zlom, který nás všechny zasáhl a velice ranil celou rodinu. Před několika dny byli všichni (oba se psy) na víkendu na P.Celnice, kde se právě sjíždějí milovníci pejsků a je tam vše pro tyto zvířecí miláčky uzpůsobené. A protože nikdo z nás v rodině takové vášni o psy nepropadl a neustále jsme jí to vytýkali, zřejmě jí imponovalo, když mezi těmito lidmi našla porozumění a podporu. Stále více se s nimi kontaktovala, a mám obavy, že se tam právě zahleděla do nějakého muže, který jí dokázal naslouchat a rozumí jí, co se tohoto "přehnaného" zájmu týče. Bohužel na její výměnu zpráv na facebooku přišel manžel a ztropil skandál, což je pochopitelné. V návalu vzteku sebral pár svých věcí a odjel. Po dvou dnech ale volal, že jí velmi miluje a že by si měli o všem promluvit a nějak se dohodnout, je ochoten vše jí odpustit. Ona se ale úplně zasekla a nechce nikoho poslouchat, nic řešit. Říká že neví co chce, že potřebuje čas, že manžela má moc ráda, váží si ho, že je to nejlepší chlap na světě, ale že ho nemiluje a tím že by se vrátil, by mu ubližovala. Vůbec ji nechápu, nikdo ji nechápeme. Bylo to hezké a bezproblémové manželství, myslím že je to jen její chvilková pomatenost, ale bojím se, aby nebylo pozdě, až si vše uvědomí. Zeť našel nějakou manželskou poradnu, snaží se věci řešit, všichni pláčeme, sesypal se nám celý svět. Ona je ale jako kámen. Nevíme kudy dál, mám obavy, aby se jeden druhému neodcizili, když bude vše trvat moc dlouho. Už ani nevím, jestli jí máme domlouvat, protože je pak čím dál více zatvrzená. Prosím, poraďte mi, jak se dostat k její dušičce, je to moje dítě a když vidím, jak se ženě do neštěstí, jak si zkazí celý život, nehledě na to, že není schopná ani splácet dluhy, jsem na pokraji nervového zhroucení. Nemám žádnou oporu, jsem na vše sama a tahle situace mě doslova ničí. Udělal abych cokoliv, abych těm dvěma pomohla. Děkuji Vám moc a budu ráda, když mi odpovíte. Hanka vaskovah@email.cz

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
Milá Hanko, to, co si druzí myslí, že je pro nás dobré, se nemusí shodovat s tím, co si myslíme my o tom, co je dobré pro nás. Proto bychom měli vždy respektovat volbu druhých a důvěřovat jejich duši, že dělá zkušenosti přesně takové, jaké potřebuje. Co si o tom myslíme my, je jedno. Rodiče by se neměli míchat do milostného života svých dětí a neměli by z něj ani plakat, ale dopřát dětem jejich vlastní zkušenosti a sami si užívat svůj naplněný život. Věřím, že vztah dcery pro vás není celým světem. Přeji vše dobré a pečujte o své manželství a duši.