anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den je mi 16 let a chtěl bych vám položit dvě otázky, ale nejprve nápíši o co jde. O prázdninách na dovolené s několika známýýými jsem se zamiloval do jedné holky, která byla součástí dovolené. Sice jsme se znali už několik let, ale nikdy jsme spolu moc nehovořili, jelikož bydlí odemne cca 25 km. Na té dovolené jsem poznal, že je to vlastně báječná holka, jelikož jsem se s ní mohl bavit skoro ovšem, ale nejčastěji o budoucnosti, i když tam měla mladší sestry a já také, tak se i přesto našel čas, kdy jsme byli spolu sami. A jednou jsem poslal sestru, aby jí řekla, že ji mám rád, ale ať neříká, že jsem ji to poručil. Sestra mi řekla, že jí pověděla, že se ji táké líbim. Ale já jsem nesebral odvahu jí to říct osobně a měl jsem proto dost důvodů. Za prvé jí bylo 12 let a tak jsem jí nechtěl motat hlavu, protože jsem si nebyl jist, jestli je na chození připravená, za druhé je křesťanka a já také, což znamená, že i kdyby se mnou chtěla chodit, tak určitě by se to dozvěděli její rodiče a moji také a nejspíš by nebyli zrovna rádi, že chodím s teprv 12ti letou holkou. Od té doby jsme se ještě neviděli, ale alespoň jsem vzkázal kamarádům, kteří bydlí ve stejném městě, aby jí odemne pozdravovali a řekli jí, že jsem na ni nezapomněl. A proto mám otázku, jestli ta dívka na mne nezapomněla a jestli mě má stále ráda, pozn.( neměla ještě kluka a říkala, že by chtěla s někým chodit až bude větší, ale řekl bych, že když jsme spolu byli, tak by se mnou i chodila, jelikož to říkala ještě než jsme se začali spolu bavit). A druhá otázka, jak ji mám nejlépe vyznat lásku, napadlo mě jí poslat např.dopis, ale to by mohlo dopadnout, tak že by ten dopis otevřeli její rodiče, tak nevím jak to mám udělat. Na druhou stranu jeji rodiče vždy mluvili o mne a mluví jako o slušném a skvělém klukovi. A tak mne tak napadá jestli jí vůbec mám žádat o lásku, když je tak mladá a počkat až bude větší i s rizikem, že bude mít už jiného nápadníka. Ale chtěl bych ještě dodat, že mi její kamarádka a sestra říkali, že jim (ta holka) řekla, že dá pro mě takovou zkoušku, abych jí řekl že jí mám rád osobně, tak nevim co to má znamenat. Jestli si chce jen utřídit myšlenky či chce opravdu se mnou být, když jí to řeknu. Díky předem za odpovědi

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milý S., vskutku 12letá dívka je velmi mladinká… nu ale zkušenosti se vztahy děláme … je možné, že dívka bude vztah prožívat jinak než vy. Každopádně pro vás je to skutečně zkouška ohledně odvahy milovat a jak praví klasik Stendhal: Láska je líbezný květ, ale je třeba odvahy, abychom si jej šli utrhnout na kraj strašné propasti. Posílání sestry, kamarádů k odvaze rozhodně nepatří. Přímý kontakt z očí do očí… být ochoten stát si za svým citem a být připraven unést i odmítnutí… Možná by se Vám mohla líbit kniha Malý princ :) Přeji vše dobré.