anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den. Píšu Vám za svoji přítelkyni a bez jejího vědomí. Je rozvedená,3 dcery 7, 11 a 18 let, žije v rodinném domě se svojí matkou který vlastní napůl. Známe se necelý rok, její matka je od začátku proti našemu vztahu a využívá k tomu i děti o které se taky stará. Přítelkyně vlastně funguje jako zdroj příjmů a tím pádem je velmi vytížená, navíc se dostává do velkých finančních problémů které už nezvládá. Dostalo se to tak daleko, že ji její matka vyhodila z domu a hrozí jí sociálkou pokud nebude nosit víc peněz nebo pokud přijde exekuce. Moje partnerka je citlivá, bojí se své matky která jí vždy organizovala život a ztrácí vůli k životu. Zjistil jsem, že četla na netu diskuze a rady k sebevraždě. Už i obě starší dcery jsou proti ní, zřejmě na popud babičky která vyhrožovala už i mně. Tenkrát ode mne přítelkyně odešla aby mě ochránila ale vyhledal jsem ji. Stojím při ní a podporuji, snažíme se najít řešení. Chce odejít pracovat do zahraničí aby uživila rodinu ale bojím se že tím stejně o vše přijde. Sociální podpora navýšit nejde, splácí bohužel ještě úvěry spojené s komplikovaným bydlením. Nevím už na koho se obrátit, zdá se to jako neřešitelná situace. Za každou radu Vám předem děkuji.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milý Lubo, je dobré se ekonomiky neděsit, přestože je třeba ji vyřešit. Takže nejprve pořešit vyděšenost, strach a emoce s tím související, postavit se a najít řešení ekonomické – to nevím jak – je třeba v klidu projít možnosti s konkrétními údaji, které já nemám – nejlépe s kompetentním finančním poradcem (krotitelé dluhů) – slyšela jsem o konsolidaci dluhů, o osobním bankrotu… porozhlédnot se po sociálních dávkách, po zodpovědnosti otce, změnou bydlení… Je možné, že práce v zahraničí je řešení… Držím palce.