Milá třído a celá školo, už od prvních dní mezi vámi se snažím prezentovat jako normální člověk, který s vámi chce sdílet vaše zájmy a koníčky. Jsem člověk, který se s vámi chce zasmát, porušovat s vámi školní řád a těšit se za vámi do školy. Proč je to jinak? Proč mě berete jako třídního outsidera, se kterým se nikdo nebaví? až na 2 kamarády? Proč mě nemá ráda celá škola a všichni ze mě mají legraci? Je to kvůli vzhledu? Vždyť je na naší škole spousta ošklivějších či směšnějších lidí, kteří nejsou NIKÝM odvrhováni. Osobností jsem taky stejný jako vy, inteligencí též nezaostávám, tak proč zrovna já? Kéž by jste to četli, milí spolužáci a vzali si to k srdci. Už dlouho toužím po změně. Všechny vás mám rád, ale zároveň nenávidím za váš přístup ke mě. Snažím se nedávat najevo bolest z vašich urážek, ale každý den, když přicházím domů, se ve mě něco prohloubí. Ne o moc, ale prohloubí a myslím si, že tahle věc je už na dně. Jsem sám proti vám všem, ale nechci proti vám být. Uvnitř pláču, ale na venek jsem jako schránka bez duše, neumím se smát, ani plakat. Tohle je můj reálný příběh, vážně netuším, co dělám špatně ale nikdo mě nemá rád. Nevím co s tím, psychicky se hroutím a nejde to zastavit. Pomoc :(

Milý SO, děkuji za takový dopis, přála bych ti, aby to četli ti, kterých se to týká. Je však pravděpodobné, že jim by nedošlo, že se jich to týká a že to píšeš ty… třeba si ale někdo něčeho všimne. Zkusil jsi o tom mluvit s někým dospělým? Každá škola by měla dbát na atmosféru ve třídě a všímat si takových příběhů a taktně je řešit – můžeš na svůj příběh upozornit důvěryhodnou osobu – kompetentní by měl bát metodik primární prevence, ředitel, školní inspekce, pedagogicko psychologická poradna… Svou psychickou bolest by bylo dobré ošetřit individuálně s psychologem, můžeš se ozvat, zastavit… Držím palce.