Dobrý den, poslední dobou řeším problémy s psychikou. Asi před měsícem jsem se zamyslel nad otázkou, jaký je můj smysl života, proč tady vlastně jsme, jak to celé funguje apod. Poté následoval takový divný pocit, skoro až šok. Řekl bych, že to bylo způsobeno vnímáním jiné reality, někde jsem četl: "pohledem z vyšší perspektivy". Následujicí den jsem cestoval a nějak jsem si na to vzpomněl. Opět následoval šok a ještě k tomu pocit, že jsem se už snad úplně zbláznil, takže stavy úzkosti a paniky. Už asi měsíc to řeším a nemůžu na to zapomenout, neustále se v tom "hrabu". Někdy je to dobré – většinou, když si to nějak vysvětlím, ale když je například špatná nálada, je to se mnou špatné, jsem úplně v jiné realitě. Mám v hlavě strašný zmatek a už mi snad nepřijde normální normální život. Co jsem ještě četl někde na internetu, je to označováno existenciální krizí. Nevím, co s tím mám dělat, přestal jsem mít úplně chuť k životu. Ještě bych rád doplnil, někdo má např. myšlení na sebevraždu, což se u mě rozhodně neprojevilo. Tak rád bych žil normální život, ale nevím, jakým směrem mám jít. Když jsem to říkal rodiči, nanašel, proto pochopení a místo nějakého politování, jsem dostal vynadáno, že se mám vzpamatovat. Takže na nějakou návštěvu psychologie či psychoterapeuta můžu zapomenout. Poradíte, co mám nyní dělat a jak dlouho může toto "hnusné období" trvat? Děkuji moc za odpověď. Tomáš – 15 let.

Milý Tome, jedna věc je smysl života – řešte dál, hledejte a nacházejte… moudré knihy, co vás zajímá… panika ? čeho se bojím? co mne děsí? co nechci přijmout? – vhodné klidně na osobní návštěvu. Rozebrat "šok"/prožitek – konkrétně… Škoda, že rodiče to nechápou, třeba když byste si našel někoho konkrétního a řekl rodičům, že byste si s ním rád promluvil, přijali by to… prostě vás zajímá psychika, a to je o.k. – nejste blázen, jen zvídavý ;) Kniha: Moc přítomného okamžiku. Přeji vše dobré.