anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den Mám takový problém neboli trápení. Jsem kluk a mám 17 roků a už od narození mám hadrovou panenku a pár plyšáků celkem 9 ale naskládám je na 1m/2 jako, že jich není moc. A natolik jsem si je oblíbil , že zkrátka s něma mluvím až do teď, prostě mám k ním citový vztah co člověka dokáže vždycky rozveselit, či přivést na jiné myšlenky, dokonce i na dovolenou beru jednoho ,ale dám ho do tašky tak aby nebyl vidět vím ,že kdyby mě někdo viděl tak si řekne „takový velký kluk a hraje si s plyšákem“. Jsem sice duševně založený člověk a možná i introvert, ve škole se bavím jenom s pár lidma, protože mi přijdou, že jsou normální ne jak ostatní pořad poslouchat ty jejich nadávky a blbé dotazy jako třeba "je něco na zítra" "píšeme?" a nadávky na učitele apod. Mým koníčkem jsou vědy jako Matematika a Fyzika a můj obor, který studuju jsou Informační Technologie a baví mě to. Doma si i vykládám sám pro sebe i s těma mými plyšáky – jsou to takoví talismani. Ve škole nebo na věřejnosti to nedělám. Doma většinou trávím u počítače a hledáním článků třeba o Matematice, Fyzice, IT atpod. Kamarády nepotřebuji, zkrátka stačí mi prohodit pár slov či vést diskuzi ale nepotřebuji se s dotyčným nějak více zbližovat (prostě jako kolega). Také nevyhledávám žádně diskotéky, bary, kluby a nemám rád lidi tzv. výlupky a podobnou mládež. I když občas taky potřebuji relax či se nějak odreagovat tak jdu třeba do hospody na kofolu nebo zabrouzdám na internetu po pornu, kde vyhledávám ženy s velkými ňadry a také poslouchám hudbu většinou nějaký jazz pop disco. A co se týče jídla tak jim to co mi chutná většinou salám a bílé pečivo někdy i ten sýr a mléko – snídaně, večeře. Zkrátka mé priority jsou vzdělání, jak vždycky říkám „čím víc toho poznáš pak nebudeš překvapen a dokážeš se s tím vypořádat“. Jinak si myslím, že jsem normální. Ale mamka si našla přítele, později se vzali atd. A asi za 5 let začal do mě rypat, že furt jim pořád jenom salámy ač jsem mu říkal, že jo jím a on pořád (měřit bůčky – jako to břicho) a jak jsem mu říkal ať pořád nerýpe tak se v tom ještě více vyžíval. Nakonec se omluvil a byl zatím klid. Později na začátku září jsem ve škole dostal 5 z angličtiny ze slovíček a to proto, že minulou hodinu jsem tam nebyl a byl jsem u lékaře v Praze na kontrole cca 400km a druhý den co jsem přišel do školy tak se psalo – no zkrátká jsem nevěděl, že se bude psát a naučený zrovna na slovíčka jsem nebyl pak další hodinu jsem si to opravil a dostal jsem 1. No jo přišel jsem domů mamka ta to pochopila a ten měla narážky – že se nepřipravuju a jak jsem mu to chtěl vymluvit tak marně až jsem z toho byl taky vynervovaný , že jsem buchl do dveří a pak v pokoji mi dal pohlavek co furt žrvu i stím salámem jsem byl vynervovaný a třepal, jsem se, že jsem musel z domu pryč a jet k babičce na kole. Pak se omluvil po tom s tím salámem. A jednou jsem přišel domů ze školy a u nás byl děda a oni se tam bavili o mě a ja jsem chtěl vědět co a tak jsem se ptal, protože nemám rád když se o mně někdo baví a tak. Tak jsem se ptal a on „no bavíme se o tobě“ vysmáty a rukama (mával) a pak začal rypat, že si hraju s panenkama a furt až jsem to nevydržel a řekl jsem mu, že je debil – byl nasraný přišel a řekl vypadni a pak mi dal pěsti po zádech, pak zamkl obývak a internet odpojil a televizi a, že čeká omluvu a že už od něho nic neuvudím apod. , přitom on vůbec do mě peníze nestrká a pak, rype, že si hraju s panenkami a že žrvu přitom si mluvím pro sebe a nedělám to naschvál – uklidňuje mě to a můžu se tak lépe soustředit, ja fakt, že kdyby mě asi někdo slyšel řekl by, že jsem asi blázen on to tvrdí, prý mu to vadí já cítí, že to musím říct. Za nějaký den zase zamkne obývák a potřeboval jsem internet kvůli úkolu a on to věděl, že potřebuji internet kvůli škole tak jsem musel jít někde ven na FREE WIFI, nazlost jsem vyšruboval dvě zásuvky a dvě kliky povolil – asi si řeknete, proč – ale můj obor je i elektrotechnika a on to neumí – jističe jsem mu vypl kvůli úrazu a aspoň dvakrát mi řekl, že jsem na návštěvě a že se mám chovat jak na návštěvě, a mám vypadnout, poté zas rypal do plyšáků a do mě, že prý si ani babu nenajdu a že budu sám já nevím co a výkládal, že já mluvím chujoviny a že jsem si vybral školu a že prý jsem na to blbý přitom na vysvědčení jsem měl 1, 2, a 3 a, že čeká omluvu a zkrátká do všeho se sere i o moje výživné od mého taťky, že by ho zdupal a já nevim co zkrátka jsem mu vynadal do zkurveného debila. Nakonec i lustr z pokoje mi vymontoval a televize schoval, takže jsem se neměl kde učit a i elektriku vypnul, v 6 hodin večer protože se v tu dobu učím. Pak vykládal nesmysly jako že jím z jeho peněž, a že všechno co řekne je pravda a on je pán domácí tak prý do mě může rypat nakonec jsem si zbalil nejnutnější věci jako oblečení a plyšáky, školu, notebook atd. a šli jsme k babičce i mamka jenom že ta tam chce zůstat tak přespála semnou u babičky a začal vykládat že žárlím kvůli tomu, že mamce koupil mobil – před týdnem a mi ne, přitom já mam lepší mobil než ona a pak asi za táden ji napsal, že potřebuje ostříhat. Nevím co si mám myslet, doma mě nechce atˇ vypadnu a když se mu řekne že něco řekl tak, řekne že to bylo dávno a mění téma uprostřed rozhovoru. A ještě říkal že prý ve dvaceti nebo třiceti si budu hrát s malýma holčičkam – že prý ještě skončím v kriminále – což si myslím není pravda protože se mi to hnusí. A co se týče nadávek tak mi pak taky řekl debile. Já sice nenadávám, nemluvím sprostě ale co je moc – je moc. ?? Nevím co si mám myslet jestli jsem “blázen “ já nebo on nebo jak to řešit. Co jsem se dočetl na Netu tak, prý se takovým lidem říká manipulátoři. A zajímalo by mě zda jsem v pořádku i já – já si myslím, že jo. ???

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milý Petře, dospívání je často hodně náročné období. Dospělé osoby zneužívají ekonomické závislosti dospívajících. Petře, je dobře, abys udržoval svůj vnitřní klid – klidně s plyšáky. Až budete prožívat bezpečné zázemí, lásku, budete moci plyšáky odložit, poznáte to. V tuto chvíli pro vás plní důležitou funkci. Zvažte, zda by nebylo řešení jít žít k prarodičům… Pokuste se nevnímat jeho útoky (odklonte je), můžete mu říct, že vás jeho chování zranuje a že byste byl rád, kdybyste spolu neválčili. Držím palce.