anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, prosím Vás o radu. S manželem jsme spolu dvanáct let. Máme spolu holčičku, které je rok a půl. Co se dcera narodila, mi připadá, že manžela začínám teprve poznávat. Chápu, že má v práci spoustu práce, ale poté má spoustu svých zájmů a koníčků, které nedokáže omezit. Když ho požádám, zajede nakoupit a pomůže mi. Ale jinak je schopný chodit domů ve dvě ráno. Protože po hokeji si zajde do restaurace a pak s kamarády na karty. Když se s kamarády nesejde, zajde si do kasína. Někdy se to tak nahromadí, že tři dny v týdnu ho nevidím. Když si chci s ním o tom promluvit, vyčte mi, že ho ani nenechám užít. Někdy na nás i křičí a na druhý den dělá, že se nic nestalo, obejme mě. Jak se mám zachovat? Dělat, že nic? Z domu nejsem na takové chování zvyklá. Ode dneška máme tichou domáctnost, aby si to uvědomil, ale vím, že to nebude mít žádný efekt. Čekala bych od něj alespoň omluvu, ale vždy to tak přetočí, že jsem špatná já. A že si mám výdaje z rekonstrukce platit sama. Vím, že ho nezměním… Jsem na malou sama, nemám hlídání. Byla jsem u psychologa, který mi řekl, můj manžel je vcelku fajn, společenský. A mám si najít svoje koníčky. Co byste mi poradila? Velmi vám děkuji. Sára

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Mílá Sári, náročná životní situace. Manžel asi nebyl zcela psychicky připraven na rodičovství, asi mu nikdo neprozradil, že rodičovství je obět. Tu obět nechal na vás. Kdyby byl ochoten společně s vámi zajít do poradny, bylo by to fajn. JInak si řekněme, jaké máte možnosti. a) smířit se s rozložením rolí, tak jak to manžel rozdal. b) nesmířit se s tím a zůstat c) nesmířit se s tím a odejít Varianty můžete kombinovat v čase. Držím palce (někdy mohou být i psychologové na vaší straně ;) tak je třeba na věky nezavrhněte)