anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den,potřebovala bych poradit. S manželem jsme spolu 3,5 roku, manželé půl roku. Máme malé miminko. Za manželem jsem se přistěhovala z města na vesnici, kvůli jeho zaměstnání. Já totiž seženu práci kdekoli lépe než on. Problém je ale s jeho rodiči. Nic jim není dobré a tchyně i tchán trpí nejspíš opičí láskou ke svému synovi. Už od začátku našeho vztahu se mnou oba jednali arogantně a odpudivě. V těhotenství jsem se jim načala postavovat a říkat, co se mi nelíbí a v té době začal problém. Když jsem chtěla aby manžel svým rodičům domluvil, jeho odpověď byla, že si to s nimi mám vyřídit sama. Vše vyvrcholilo nedávno, když náš malý je už dva měsíce nemocný a oni k němu chodí s chřipkou, angínou… když jsem řekla, že ho nemají moc pusinkovat a mazlit se s ním (procházíme očkováním) byl oheň na střeše. Začali na mě řvát a sprostě mi nadávat, urážet mě tak moje rodiče,což je pro mě naprosto nepřekonatelné. Odcházela jsem s tím, že za mnou tchán řval, že už tam nemám chodit a ani s dítětem. Je mi 30 let a jednali se mnou jak s nevychovaným patnáctiletým smradem. U nich doma je tedy na denním pořádku hádka a nadávání. Nyní chtějí vídat malého každý víkend, jenže to by ho zase nemohli vídat mí rodiče, kteří bydlí daleko a už takhle ho vídají jednou za 14 dní. Navíc manželova matka s malým nezachází zrovna vhodně, nalévá vřící vodu, otvírá troubu, ve třech měsících ho posazuje…. Protože se o něj bojím nechci ho k nim častěji pouštět a navíc jen tak bez dozoru manžela.Navíc manžel mi začal dělat naschváli ohledně návštěv. Nevím jak z této situace ven. Nejraději bych se odstěhovala pryč. ale nevidím v tom moc velké řešení, protože by za námi začali jezdit každý týden. Kvůli nim nemáme pomalu čas na budování naší vlastní rodiny.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá bmw, asi jste podcenila varovné signály v chování jeho rodičů k vám ještě před nastěhováním (píšetem že se vždy k vám chovali arogantně) – to však není podstatné – podstatný je současný stav. Pravděpodobně je na programu dne, abyste zvažovala odstěhování. Postoje manžela pravděpodobně nejsou v souladu s tvořením nové rodiny, patrně nenaplnil: "a muž opustí matku a otce svého a přistoupí ke své ženě." Navrhněte manželovi, aby zašel s vámi do poradny… můžete to následně navrhnout tchánovcům – moderovaný rozhovor o vybraných tématech by mohl prospět. Je pravděpodobné, že když se nic nezmění, situace se bude spíše vyostřovat. Miminko je nyní malinké, postupně si všímejte, zda u vás nebudou přetrvávat přehnané obavy i nadále. Držím palce.