anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, jelikož nemám finance na psychologa a přijde mi že mam dost problemu, rozhodla jsem se Vás požádat o pomoc. Je mi 18 let a trpím nesnesitelnou žárlivostí. Mám přitele a vadí mi když kouká na cokoli se sexuální tematikou i když kouká třeba jen na ženu ve spodním prádle. Nevím jak se toho zbavit bojím se že to ohrozí náš vztah. kdykoli jen zahlídne krásnou ženu nemužu se pak před ním ani svléknout, jak je mi trapně že nebudu tak dokonala jako ona. Ještě mam jeden problém trpím šíleným strachem na to že mi je 18 let si myslím, že by me to už mělo přějít. Bojít se sama chodit po bytě, v noci se nemužu podívat do zrcadla, protože se bojím, že tam uvidím něco čeho bych se bála. prosím, pomozte mi, jak se s tim vším vypořádat. Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Kateřino, z vašeho psaní se ukazuje, že máte starostí několik – jednou z nich je mallá sebeláska (je třeba se mít ráda i ve své nedokonalosti) – s tím je možné začít. Doporučuji pravidelnou psychoterapií, která bude komplexnější. Můžete vyhledat psychologickou literaturu o žárlivost a tak začít propracovávat náhled na vlastní emoci žárlovosti. Urputná žárlivost obvykle vyžaduje dlouhodobější práci sama na sobě (při spolupráci s psychoterapeutem). Součástí terapie by jistě byla i pozornost věnovaná vašemu nočnímu strachu…. Přeji vše dobré a odvahu na cestě sebepoznání a sebepráce…