Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. Známe se s manželem 7 let 3 roky jsme manželé a máme dvouletého syna. Myslela jsem, že manžel je opravdu ten pravy muž, ale asi jsem se spletla. Od ledna mà naše manželství nějakou krizi, i když mě přijde , že je to spíše o chování mého manžela. Má poslední dobou záchvaty vzteku, když se hádame. Vytočího maličkosti a pak na mě křičí, sprostě nadává a i mu ulítne nějaka hodně vulgární nadávka na mě. Pak když se takhle hádáme a třeba zrovna něco nestíháme tak dělá naschvály.Schválně ještě více zdržuje. Když se hádáme já nedokážu na svoji obhajobu nic říct jen brečím. Jednou když jsme spolu ještě chodili tak jsme se navzájem škádlily a najednou z něho vypadlo ty s…ě. Dost mě to vzalo, sice se omluvil ale ja na to i po 7 letech musim myslet a nejde mi do hlavy jak to mohl vyslovit, vždyť já bych si to nikdy k němu nedovolila, máme se přeci navzájem uctívat. On se ke mě chová občas jak ke kamarádovi a né k manželce. Když mu říkám co mě trápí tak mi řekne, že se omlouvá ale že je rozčileny a ze to tak nemysli. Jenže mě to vadí. A kolikrát se ani neomluví za to jak se choval. Nevím jak to mám řešit, do poradny semnou nepůjde jinak se chová dobře, v očích mých rodičů je výborný a starostlivý otec o to víc mě mrzí, že jen já vím jaký doopravdy umí být. Vždycky jsem si říkala, že bych nebyla s.chlapem který by mi nadával a urážel mě. Vadí mi ty jeho.výbuchy vzteku a agrese, bojím se že mě jednou uhodí a zničí všechno co jsme.vybudovali ( domeček a rodinu). K malýmu se chová hezky ale občas to neuhlídám a hádáme se i před malým a ten i když mu jsou dva roky tak to pozná a hladì mě po tváři. Nevím lze najít nějakou cestu jak.zvládnout ty jeho výbuchy vzteku? Nebo je to tím že jsme na manželství mladí? (24, 27) bude lepsi se rozvést? Nechci rozvod, ale bojím se že to tak dopadne až mi dojde trpělivost. Děkuji a hezký zbytek dne Jana D.

Milá Jani, z vašeho psaní je cítit, že jste žena, která ví, co je úcta a láska i sebeúcta a je mi líto, že manžel si toho neváží a nechce na sobě a na vztahu pracovat. Někdy lidé ke mne přicházejí, když jim partner řekne, že končí… a teprve v tu chvíli, někteří mají chut na sobě zapracovat. Obecně: Když se někdo dostává do emoční mlhy, je dobré nereagovat, vnitřně to nebrat osobně a pozorovat, jak s ním emoce cvičí… být klidný a důstojný, situaci pozorovat a říct třeba: vidím, že je to pro tebe náročné… Uvidíte, jak se situace bude vyvíjet. Tu poradnu a spolupráci s psychologem samozřejmě doporučuji, ale když to nejde. Někdy zafunguje, že partner (vy), přijde sám, doma o tom informuje a druhý se přidá… Přeji vše dobré.