anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, je mi 16 a poslední dobou trpím velkými depresemi. Začli mim tátou který mě neustale slovně napadá a uráží. Pak mí kámoši kteří se semnou přestali z neznámeho důvody bavit a já začla být celý dny doma a to jsem nikdy nebívala. Začlo mě to hodně trápit a hodně jsem přemýšlela. Začla sem kašlat na školu a užívat drody. Většinou myslím na sebevráždu protože mi každy dáva najevo jak jsem tu zbytečná a že bych tu ani být neměla. Nevím, co dál, děkuji za odpověd.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Sabi, najdi v sobě tu část, která je nesmrtelná a nezničitelná. Namluj si ji třeba temperema – neboj se, že to nebude na výstavu – maluješ to pro sebe. Ta část je důležitá pro tebe – pečuj o ni, měj ji ráda povzbud ji. Najdi si nějaké spolčo – třeba skauty, sportovní oddíl nebo jiné – pod článkem najdeš odkazy http://www.rovena.info/jak-se-seznamit.html . Je na tobě, jestli to své hezké a nezničitelné jádro pro tento život opečuješ nebo zabiješ (třeba drogama pomalu).