Dobrý den, asi jsem jedna z mnoha, která chce řešit své psychické problémy, které se vyskytly, když jsem chtěla řešit manželovu dlouhodoubou nevěru. Byla jsem rozhodnuta manželství ukočit,ale zůstala jsem s mužem pod podmínkou, že již jeho milenka nevkročí do našeho bytu, kde se scházeli a ukončí rázně jejich vztah. Pak však začaly mé ranní psychické problémy (stavy), kdy jsem zjistila, že i když mě manžel tvrdil, že to rázně ukončil a je konec, tak se scházeli u nás v bytě dál a já byla v depresích, že jsem nedokázala ovlinit to, aby náš byt nebyl jejich útočištěm. Začala jsem se velmi nepříjemně cítit v mém soukromí, když vím, že tam druhá "hospodařila" a uživala mé věci. Pak, když mě po půl roce přiznal, že jsem na skoro všechny jejich tajné schůzku přišla(vždy vše popřel), tak mi manžel vysvětlil, že chtěl vést milenecký vztah do útlumu a tak to nešlo ze dne na den. Ranní depresivní stavy však nezmizely….jen se někdy zmírnily. To bylo přesně před rokem.)unor-červen) Nyní po dohodě jsme s manželem, který prý potřebuje venkovní sexuální impulsy, jsme se dohodli přizvat nějakou ženu na sex ve třech. Já měla dvě podmínky a to, že první schůzka bude mimo naše soukromí, ke kterému jsem si hledala cestu a pak, že u všeho budeme společně. Manžel mi řekl, že se jedna žena ozvala, ale jelikož nemohla v jiný termín než pátek, tak na mě nepočkal a pozval ji k nám do bytu, kde již nějaké sexuální praktiky na ni zkoušel. O tuto schůzce mě informoval v sobotu, když jsem se vrátila od rodičů s tím, že mě nic nechtěl zatajit a vše mi pověděl co se dělo a ukázal jejich korenspondenci, která probíhala před schůzkou. Já to brala jako fakt bez emocí, ale v neděli ráno ve tři hodiny jsem se probudila s přesně stejnými pocity, že mi bylo narušemé mé soukromí jako loni a nyní mě bolest na srdci úplně paralizuje a nemohu se pořádně nadechnout a beru si volno z práce. Manžel říkal, že má s psychology špatnou zkušenost, protože by mě doporučili odchod a ne, aby komplexně řešili náš problém, aby se pár nerozešel. Volala jsem na tři místa k psychiatrům na sezení a jeden mi po této moji podané infomaci také řekl, že mohu k němu docházet za dva měsíce docházet, ale bude to směřovat k odchodu od manžela…takže se obávám , že manžel má pravdu a já se nemohu nikam obrátit, protože by mi snad poradili jen odchod z manželství. Manžela mám ráda o on mě také a jsme spolu 12 let, ale…..Prosím o radu, jak to řešit a zda mám rovnou kontaktovat psychiatra pro nějaké léky, aby mi nyní ulevily. Děkuji moc.

Milá Dorko, myslím, že mám dost pochopení pro různé lidské svéraznosti, ale pokud jste do manželství nevstupovali oba s tím, že váš intimní prostor je otevřen i dalším osobám, pak jednání manžela považuju za "sprosté", on necítí a nectí Vaše soukromí ani soukromí a intimitu páru. Je to narušení vašeho prostoru, vašich dohod – tak nám, prosím, prominte, že na to hledíme s otevřenou pusou a chápeme, že to není místo/prostor, ve kterém se cítíte dobře – bezpečně a milována. Ptám se: Proč si myslíte, že si to zasloužíte? Co si za komplexnost představuje manžel? Budete-li chtít, zastavte se na meditaci na uzdravení srdce, aby vás nebolelo a mohla jste se nadechnout – nebojte, nebudu vám říkat, že se máte rozejít, jen ve spolupráci s vámi zkusíme pohladit srdíčko. Přeji vše dobré.