Mám problém so svojou 17-ročnou dcérou.Včera som na stole našla list,v ktorom nám oznamuje,že odchádza,pretože jej stále niečo zakazujeme a prikazujeme a neberieme ju vážne. Dcéra si po našom súhlase priniasla domov malú myš,no po týždni k nej bez nášho súhlasu pribudli ďaľšie tri a nakoniec si objednala potkana,ktorého som jej zakázala.Odvtedy so mnou nekomunikovala,uzavrela sa do seba.Ja osobne si však myslím,že toto jej len zámienka,aby mohla odísť z domu za priateľom,ktorý žije v Čechách. Na konci listu totiž napísala,že zavolá v nedeľu,či sa môže vrátiť. Mám to ohlásiť na polícii? Neviem,ako sa mám zachovať,keď sa vráti.Viem,že krikom nič nevyriešim,je dosť citlivá,ale nechcem,aby sa situácia zopakovala.Poraďte mi,ako zareagovať.Ďakujem.

Milá Anno, situace nelehká – trochu mi připadá, že si s vámi dcera hraje, ale opravdu neznám celou vaši situaci – vy víte, kde je? Můžete za ni? Čeho chcete dosáhnout spoluprací s policií? Tím neříkám této spolupráci ani ano, ani ne. Neznám vaše rodinné vztahy, komunikační vzorce, výchovný styl, osobnosti… Následující rada tedy bez záruky: Můžete tedy tuto situaci nechat "doběhnout" a po jejím návratu se bez křiku s ní domluvit, na návštěvě rodinného terapeuta. Formulujte jemně své zdůvodnění návštěvy odborníka: protože vám dělá starosti vztah mezi vámi, že sama si nevíte s celou situací rady a že se necítíte v té situaci dobře, proto ji prosíte o spolupráci při návštěvě terapeuta… Je pravděpodobné, že bude vhodných několik konzultací … Další možnosti proberete jistě u něho. Přeji vše dobré.