anonym Personál zeptal se před 10 roky
Syn má 18 a z první školy odešel po dohodě sám. Teď jej vyhodili, protože prodával marihuanu. Je v podmínce, protože na předchozí škole ukradl mobil. Sice se našel, uhradili jsme novou SIMku, ale už to řešila policie. Teď případ s marihuanou bude zřejmě taky řešit policie, takže možná bude sedět na tvrdo. Ukradl i nějaké peníze po rodině a nic si z toho nedělá. Nevím co dál, kam se obrátit, jestli je nějaká cesta zpět. Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Zdenko, záleží na synovi, zda uchopí svůj život konstruktivně a zodpovědně nebo bude žít život zkratkovitě. Bohužel vy můžete jeho cestu jen pozorovat a držet zdravý odstup – nežehlete za něj problémy, podporu dávejte spíše symbolickou ne zachranující a řešící, zůstante s ním pokud možno v neutrální komunikaci a kontaktu. Dejte mu pocítit, že je to jen na něm, kam svůj život dovede. Ohledně individuálních kroků můžete někde konzultovat osobně (třeba i se mnou), bylo by třeba seznámit se s celkovou situací podrobněji. Přeji vše dobré.