Dobrý den, s partnerem jsme už 9 let a máme 4.5letou dcerku. Partner je jako poslední ze tří sourozenců a jeho maminka ho měla v pozdějším věku, takže oba na sebe byli závislí a jeho maminka nedokázala přenést přes srdce že syn může milovat i jinou ženu. A pro partnera byla maminka také jako jediná žena v jeho životě. Po spoustu hádkách mých a jeho maminky partner začal být více na mé straně a konečně bral náš vztah jako rodinu, a řekl ji to. Bydlíme v rodinném domku, jeho rodiče byt dole mi v patře. Ale stala se neočekávaná situace. Jeho maminka bohužel podlehla nemoci a partner to hodně těžko snáší. Snažím se mu být tou největší oporou, být tu pro něj ve dne v noci. Je to přes měsíc co zemřela. On se začal litovat a přestal semnou mluvit o jeho pocitech, takže sama nevím jak mu mám pomoci. Přes týden je v zaměstnání a domů bohužel nemůže jezdit tak máme jen víkend. Když si dá sem tam pivo nebo víno začne mluvit ale ne semnou, s jeho bratrem nebo otcem. Doma je stále na počítači a hraje nějaké hry. Myšlenkami je úplně někde jinde. Já za poslední půl rok řeším práci, kterou nemám, a dost mě vzalo že jsem o svou práci přišla. Byla pro mě naplněním. Takže na tom také nejsem moc dobře, a chybí mi takové to emoční pozdvižení. Snažím se starat o domácnost a pomáhat jak jen to jde, ale už jsem vyčerpaná. Tento víkend když jsme seděli s jeho bratrem a otcem tak můj přítel začal mluvit jak ho to celé hrozně mrzí a že se mu o mamince zdá každý večer a že by se nejraději neprobudil, a že je hrozně moc rád že má v práci kolegy kteří mu pomůžou to překonat. To mě úplně srazilo na kolena. Proč oni a né já. A tak jsem se pohádali on mi řekl že jsem úplně neshopná a že by mi přál aby mě bylo jako jemu. Ale on nedokáže pochopit jak mě to celé ranilo, že chci tu být pro něj a pomoci mu. A tak píši Vám o názor jak se tedy mám chovat když sama potřebuji pomocnou ruku, protože ta samota a úzkost co mám už mě ubíjí, ale stále se snažím být silná a být tu pro něj. On je uzavřený do sebe, a dělá jen to, co chce on a ne co chceme oba. Nemám chut už s ním mluvit, být s ním celkově, necítím že náš vztah je jako vztah ale spíš jako on, který si jede domů odpočinout, vidět svou dcerku, najíst se a dělat to co přes týden může, a já tu jsem jen na úklid, vaření, výchovu a někdy po večerech na romantiku. A nemám už sílu ani náladu cokoli zlepšovat v našem vztahu.

Milá Leni, Ve vašem příběhu hrají hlavní roli vnitřní děti, v tuto chvíli hraje prim patrně partnerovo vnitřní dítě, které se vrhlo do hrobu za matkou. Bohužel pro vás nemám potěšující zprávu: uzdravit ho a přijmout dospělost – to je jeho práce. (ani si vás nevzal – svatba = rituál přechodu od rodičů k ženě) Máte pocit, že vám chybí partner, je na vás, abyste i v tuto chvíli se cítila celistvá, abyste se sama dokázala postarat o své emoční pozdvižení. Dělejte, co potřebujete, pečujte o svoji regeneraci. Chápu, že jste smutná ze stavu, do kterého vztah došel, ale to se stává, že je někdy období, kdy více jde každý sám za sebe… co bude dál, to se neví, je třeba zachovávat rovnováhu na úrovni dávání a braní. Berte si z toho vztahu to, co vás baví, co vám nemůže nabídnout, protože nemá, nečekejte, nedolujte. Dávejte to, na co máte. https://rovena.info/kognitivne-emocni-revitalizace-psychiky-kerp.html Přeji vše dobré a držím palce.