anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, ráda bych se poradila, jak mám zvládat opakované neúspěchy s umělým oplodněním. O mimčo se snažíme už dva roky, z toho poslední rok s asistencí lékařů. 9 měsíců jsem pod hormonální léčbou, neustále absolvuji kontroly u gynekologa, mám za sebou již několik pokusů o umělé oplodnění a výsledky žádné. Dle testů ani nemáme moc dobré vyhlídky. Začínám to špatně snášet, nejen to, co se mnou hormonální léčba dělá a jak mi změnila tělo ( 9 kilo nahoře), ale i návštěvy u lékaře už opravdu nejsou moc příjemné. Navíc jsem na doporučení lékaře už 9 měsíců v pracovní neschopnosti a jak už to tak chodí, jakmile se do práce vrátím, vím, že budu " odejita". Začínám mít hodně špatný pocit ze všeho…co se mnou bude, co dál….už z toho špatně spím a začínám mít vztek na svého jinak báječného partnera. Protože v podstatě to vše, co podstupuji, je kvůli němu, kvůli jeho špatným výsledkům. Už nějak nevím, co dělat. Děkuji.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Reni, jeho špatné výsledky – ano, mohu být, ale uhnízdění oplodněného vajíčka je věc vašeho těla… hledání viníka je destruktivní pro vás, pro vztah… http://www.lekari-online.cz/lecba-neplodnosti/novinky/neplodnost-bolest-duse Pokud honbu za těhotenstvím upřednostníte před partnerstvím a před sebou, je to konec partnerství. To je pouhé konstatování – nic není dobře, nic není špatně. Doporučuji, abyste obnovila lásku k sobě, ke svému životu – budete-li chtít vyrovnat se se svými emocemi, ráda vám s tím pomohu. Přeji vše dobré.