anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, je mi 20 let a momentálně se vyskytují v zahraničí s dlouhodobým přítelem. Mám pocit, že náš vztah už není jak byl dřív. Každodenní hádky, stresy, nervy a obavy. Nejvíc mě mrzí ze je rychle názorový jednou děti ano a pak zase ne pak chce svatbu a pak zase ne. Nejraději bych odešla, ale v česku nemám kam jít.. Ukončila jsem studium abych s ním odešla sem, takže mám jen nedodelanou střední, tak mam jen základní školu a to nevím, kde se v česku uplatnim bez školy…. Já to nezvládám. Mám vysoký krevní tlak s těch stresů. Nevím co mám dělat, ale i přesto ho strašně milují a nedokážu si přestavit byt bez něho! A komunikace je okamžitě fiasko. Problém je v tom, ze ja ho prostě miluji a stálé naivně doufám, ze se to otočí k lepšímu.. Jsem prostě na dně. Někdy už jsem tak na dně ze přemýšlím o sebevraždě. nevím co mám dělat… strašně rád pomáhá cizím lidem, ale na mé štěstí nekouká. Má o mě zájem více mužů, ale ja si nedovedu představit začít s někým novým a nebo být zklamána, nebo to může být ještě horší muž. Každý večer probrečim, nemám už chuť ani radost ze života, jelikož vím, ze se stejně pohadame. Ja ani nevím jaké to je žít šťastně nebo se jen zasmát nebo si sednout a povídat si. Pro nektere lidi jsou to normální věci v běžném životě, ale pro mě by to byl sen! Nevím co mám dělat!

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Hanko, z dopisu je cítit bolest až zoufalství a hlavně nevidění cesty. A hlavně nevěř, že situace nemá řešení – jinými slovy: důvěřuj, že i tvoje/vaše situace má řešení. Základ je důvěřovat sobě, mít ráda svůj život i sebe. Bylo by možné, abys vyhledala v zahraničí psychologa? Možná tam zajděte spolu, možná si potřebujete od sebe odpočinout. Najdi na netu cesty k sebelásce, praktikuj knihu Miluj svůj život či Osobní síla či Žít s radostí. Držím ti palce a důvěřuj, že situace tě má něčemu naučit (sebelásce? sebeúctě? pozorování situace?)