anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, je mi 23 let a momentálně mám v mém životě takový >> zmatek,že si stím nevím sama rady.Chodila jsem s přítelem 3 roky, >> z mé strany to byla laská tak veliká, že jsem úplně přehlížela >> život okolo mne.Od své vlastní rodiny jsem se úplně vzdálila a >> šla si za svým -mít spolu byt,oba práci, která nas baví a >> společný život.Jelikož byl hodně žárlivý a to co prováděl on >> automaticky jsem musela provádět já taky ikdyž to nebyla >> pravda.Několikrát jsem se nevyhla i fyzickému násilí, ale pořád >> jsem doufala, že se změní.Vzdala jsem se i vyšší školy a to, co >> jsem dělala jsem dělala jen pro něj.Bohůžel život se mi obrátil v >> okamžiku, kdy jsme se pohádali on měl předat jisté peníze klukovi >> od, kterého koupil auto, ale to se tak nestalo adal se na >> trestnou činnost a po několika dnech ho také zatkli.Mě teď >> zůstaly jen po něm dluhy,protože půjčku jsem si vzala já,ze které >> nic nemam.Nedokážu myslet na jiné věci,jelikož bydlím stále u >> rodičů v rodinném domku, kde jsme také spolu žili i my >> dva.Udělal zde mnoho práce.a já se tak nemůžů vůbec odpoutat od >> toho co bylo.Nejde mi navozovat nové vztahy prože mám takový >> vnitřní strach pořad.Ztratila jsem hrdost sebe v samu a nedůvěru >> k lidem.Mám pocit, že chce každý ze mě udělat jen blbce.Připadám >> si jak ptáček, kterého vypustili z klece a on tápa kam >> letět.neveří si a je zmatený. Prosím poraďte mi,jak dál.předem >> děkuji a budu se těšit na brzkou odpověď >> Hanka

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Hanko, chápu, že tato zkušenost zabolela. Ale doporučuji načerpat z ní zkušenost např. tu, že není dobré podceňovat varovné signály u potenciálního partnera, že není dobré přejímat zodpovědnost za věci, které jednoznačně náleží do království partnera (např.jeho dluhy). Doporučuji vám z této zkušenosti spíše vyvodit poučení, že od partnera očekáváte serioznost, poctivost a zodpovědnost… Je třeba nechat minulost minulostí (ne se stát paranoidní a zhrzenou, zapšklou ženou) a vnímat vstřícně přítomnost a důvěřovat sobě, že budoucnost si zařídíte příjemnou… přeji vše dobré