anonym Personál zeptal se před 11 roky
Dobrý den, je mi 13 let a potřebuji pomoct. Mám hned několik problémů: 1) Rodiče mě strašně hlídají. Mám zakázáno mít facebook, ask, instagram, atd… (mám FB a strašně se bojím, že to táta zjistí) A dokonce taťka ví, kdy a odkud se přihlašuji do e-mailu. Pravidelně mi kontroluje mobil. Nesmím tam mít hry. (Někdy mi tam některé nechají, ale když donesu špatnou známku, vše se maže) Mamka mi zakazuje číst knihy jako Hunger Games (prý je to moc brutální) a nebiděla jsem nikdy ani jeden horor. 2) Nezapadám do kolektivu. Na gymplu jsem druhým rokem, bývám tichá a nejistá. Nejdou mi míčové hry, nikdo si mě nevšímá a často mě ignorují. Proto si nemůžu FB zrušit. Všichni ho mají a nechtěli by mě mezi sebou ještě víc. Prosím poraďte, jak se se situací vyrovnat.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
MIlá Zori, zkus si číst nějaké knihy o komunikaci, o vedení rozhovoru… oni tě možná ani tak neignorují záměrně, ale protože se neprojevuješ. Holt je třeba o své místo se hlásit a učit se projevit. Nojono – rodiče jsou trochu extrémisti – člověk se potřebuje dotknout třeba i pekla, aby svobodně věděl, co nechce. Můžeš požádat rodiče přímo nebo přes výchovnou poradkyni, abyste společně navštívili psychologa, že potřebuješ sama se sebou poradit – on psycholog ke spolupráci rodiče vyzve. Držím palce.