anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobry den,s manzelem jsme spolu byli 20 let. Pred vice jak rokem mi manzel naznacil neco o nejakem vztahu s zenou ale pry to uz vyresil.Ja jsem to samozrejme vycitila,ze to neni jako driv.Nic jsme neprobirali,jelikoz manzel stale rikal ze se nic nedeje.Ja se mu snazila verit ,ale nekdy jsem to nezvladala a udelala scenu. Nikdy jsme nic neresili a cas plynul.Manzel je tezky introvert a nechce o nicem moc mluvit.Po posledni takove scene se manzel priznal,ze se neco deje,nechtel rict co. Tak jsem ve vzteku rekla,ze kdyz ted vim,ze se neco deje tak by bylo lepsi, aby odesel a v klidu si nekde rozmyslel jak to bude resit, at se k tomu postavi jako chlap celem. Rikal ze potrebuje 3dny na vyreseni.Nyni je to tri tydny a on se stale nevyjadril,nerika nic co se deje,jen ze musi do poradny,ale je tezke nekoho vybrat(uz to vybira 3tydny),ja mezitim uz byla v poradne 3x(poslala jsem mu i kontakt)ale stale nikam nejde.Nekomunikuje,odpovi mi pouze strohou odpoved na muj email s kontaktem. Chtela jsem mu dat prostor a netlacit na neho,ale uz mi to pripada moc dlouho.Rady jsou,ze mam cekat,ale ja to nemuzu vydrzet,chtela bych si s nim promluvit,ale bojim se nebo to vim,ze nebude chtit mluvit,protoze to reseni nema. Nechci o neho prijit,vim,ze jsem ho nemela posilat pryc,kdyz uz to neslo vzit zpet,bylo to pod obrovskou tihou emoci,mela jsem se uklidnit a resit to doma v klidu.Myslela jsem si ze bude pryc ty 3dny.Co mam ted delat,strasne mi chybi,neumim byt sama a chtela bych aby se vratil a resili to spolu. On si nechava vzdy na vsechno dost casu,zato ja jsem moc rychla az zbrkla.Nevim co se mu honi hlavou,jestli na neco ode mne ceka,vubec si nevim rady,jsem netrpeliva.Mame zaplacenou dovolenou,bojim se,ze to rozhodnuti necha na me,jako vzdy. Chtela bych byt akcni;coz hsem vzdy baka ja,ale aby mi to spis nezhorsilo situaci. Prosim poradte.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Ivi, v tuto chvíli sama cítíte, že nemůžete aktivitou situaci ovlivnit. Chápu, že přijmout svou bezmoc je náročné i být v čase "nevím", je zkouška nervů. To se tak ale stává, že nemáme věci pod kontrolou a nezbývá než se otočit do svého vnitřního středu (nejlépe meditací) a obnovit vnitřní klid a důvěru, že svůj život zvládnu, at se děje co se děje. Píšete "Co mam ted delat,strasne mi chybi,neumim byt sama a chtela bych aby se vratil a resili to spolu." – na jednu stranu pochopitelné na stranu druhou pozoruji, že v tomto čase jsou lidé vedeni k tomu, aby opouštěli závislostní vztahy a stávali se sami sebou – je potřeba umět být sám a z přebytku lásky tvořit vztah – nikoliv z potřeby: bez něj mne to nebaví… Držím palce.