anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý deň, mám obrovský probléma a obavu o svoje predčasne narodené dieťa, dnes má 4 roky a vyrastá spolu s 2-ročnou sestrou v neúplnej rodine, otec detí odišiel späť po 4 rokoch do svojho rodiska, kde si cielene vrátil na pôvodné prac. miesto, slovom, rodičia deti – sú diametrálne odlišní ľudia, u ktorých spolužitie nie je možné, lebo takto rodina nie je funkčná, iba ponorená do konfliktov, ktorých súčasťou, bohužiaľ, sú aj detí. Otec matku detí, teda svoju manželku doslova nenávidí, a pohŕda ňou, matka nedáva otca za výchovný model deťom, pretože podľa nej nezodpovedá vzoru, aký by mali deti nasledovať. Kým matka, žije pre deti a všetky svoje potreby a záujmy prispôsobuje deťom a ich potrebám, zaujíma sa o budúcnosť detí a kvalitu ich života ….otec je pohodlný až lenivý, sebecký a zahľadený narcista do sebs, ktorému je zjavne manželska ukradnutá, pretože s ňou nehovorí už vyše 2 rokov a deti používa iba ako nástroj alebo zbraň, ktorou sa manželke vyhráža, že raz o ne príde….všimla som si ako matka, že 4-ročné dieťa má panický strach a záchvaty plaču z nových vecí, zrejme neistota, ktorú cíti v rodine sa prenáša aj do poznávania nových vecí a reality a tá spôsobuje nerovnováhu v jeho osobnom živote, dieťa má strach z návštevy detského predstavenia v divadle, pri vystúpení v škôlke záchvatovo plače, neviem, či z davu ľudí, alebo z iného dôvodu, ale po čase sa ustáli jeho správanie, doma k súrodencovi je veľmi až nástojčivo dominantný….veľmi sa obávam, aby nenastali v jeho správaní obrovské poruchy, ktoré budú mať v budúcnosti dôsledky v jeho súžiti v spoločnosti, bojím sa, že o deti prídem, o ich pozornosť a lásku, pretože, keďže som s deťmi ako krízový rodič, ktorý vychováva a má isté nároky na ne, rovnako aj trestá a kričí, ale ja chváli, nie som tak vzácna ako otec, ktorý príde raz za mesiac a kupuje si ich nákladným značkovým oblečením, resp. hračkami a jasne správaním plným napätím a provokácie dáva najavo nevšímavosť si ich matky, a tým dáva najavo jasný príklad deťom, ako majú matkou pohrdať, neviem, teda, aký vzor si syn vezme do budúcna pri voľbe životnej partnerky, ak doma bude vidieť zo strany otca iba pohŕdanie mamou – manželskou a celou jej rodinou, podľa mňa je otec zakomplexovaný a frustrovaný z toho, že vo svojej pozícii zabezpečiť rodinu zlyhál a tak sa egoisticky koncentruje iba na seba, čo je krajne sebecké a nezodpovedné voči deťom a rodine, rovnako si odmieta plniť vyživovaciu úlohu voči deťom a hlavne voči manželske, ja ako matka po prijímaní takéhoto správania mnohokrát zlomená psych. z nešťastnej voľby život. partnera prenášam svoj hnev a mrzutosť aj na deti, pretože mi chýba podpora psychicka hlavne z ostrany partnera pri výchove deti, založiť si novú rodinu, teda nájsť si nového partnera je len riziko, akému budú deti vystavované, ale byť bez pomoci je pre mňa veľmi náročné, zvlášť, ak som pracujúca matka , ktorá je nútená prácu nosiť aj domov….poraďte prosím, ako prežiť a deťom neublížiť. Ďakujem. Nešťastná manželka a vystrašená matka.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá JM, je cítit, že se snažíte odosbnit a dívat se objektivně – bylo by dobré své emoce skutečně pojmenovat a pročistit technikou EFT nebo KERP, být v lásce a v klidu – tak vaše děti budou obklopeny láskou a moudrostí po většinu času. Taky bych vám přála, abyste ve svém okolí měla lidi, se kterými budete děti vychovávat a také vám umožní mít čas pro sebe – babičky, tetičky, strýčky. Můžete se synem zajít na kineziologii. Ohledně spolupráce s otcem můžete požádat o odborné vedení na péči o děti, kde by měli mít možnost psychologa, psychoterapeuta – nařídit to v zájmu dětí, tam byste mohli probrat optimální výchovné přístupy a spolupráci rodičů. Přeji vše dobré.