Dobrý den, jsem student, což znamená, že od pondělí do pátku studuji na vysoké škole v Pardubicích. Soboty a neděle pracuji dvanáctihodinovky ve vinárně, abych si na studium vydělal. Když se mi naskytne, že mám volno, tak neumím vypnout. Vždy mám pocit, že musím něco dělat. Když si sednu, mám tendenci sahat po vzdělávací knize, nedokážu číst knihy, které mi nic nedají do života. Když si chci zahrát hru na počítači, musím hrát takovou, kde je dán nějaký postup, abych měl stále pocit, že se zlepšuji. Nemohla byste mi nějakým způsobem poradit, jak sebe sama přemluvit k odpočinku ? Děkuji.

Milý Filipe, to, co děláte, je fajn. Jen bych ještě zařadila meditace – setkání se sebou. Wellness, sport. Aktivní nádech, plynulý výdech, kdy se člověk po zásluze veze a užívá a několik sekund úplného klidu než přijde instinkt pro nádech. Jaký máte dech v klidu? Kolik dechů za minutu? Tak 14? Dovolte si jen být, třeba malovat, zpívat, tančit… to jsou činnosti, které pomáhají snížit mozkovou frekvenci. Na meditaci/konzultaci se můžete objednat, probereme, co vám v tom brání, cenu domluvíme studentskou. Držím palce.