anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, je mi 17 let a trpím něčím o čem si myslím, že jsou deprese. Ale nevím to jistě. Mám pocity úzkosti, strachu. Strach z fyzického sblížení s klukem, který by i chtěl. Strach, že selžu. Že udělám nějakou chybu. Jak v životě, tak ve škole. Mám pár přátel, kterým můžu věřit a i tak je mi to málo. Závidím lidem, kteří jsou oblíbení. Občas večer mě přepadne nálady, kdy je mi hodně špatně. Bolí mě hlava, mé myšlenky jsou špatné, moc špatné. Všechno je špatně. Shazuju se dolů, pocit méněcennosti je silný. Začnu si namlouvat, že se nesnáším, že jsem strašná a nikdo mě nemá rád. Nic neumím. Za hodinu to přejde a jsem zase veselá a usměvavá. A dělám před okolím, jak moc silná jsem. Je to deprese? Co mám dělat?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá smutnilko, určité tápání a hledání k dospívání patří. Doporučuji učit se zacházet se sebou, s myšlenkami – knihy, semináře… knyhy o strachu… Snad čtenáři prominou jednu košilatou myšlenku/příběh. Jednou mi jeden zkušený padesátník vyprávěl o tom, že u ženy je důležité to, že ji má – a v tom je prý celé kouzlo, žena prostě selhat nemůže… ;) – tak na to pomysli, nemůžeš udělat chybu, máš "ji". Přeji vše dobré a užívej života a poznávej ho (strach by tě o to ochudil)