anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, potřebuji vědět, co mám dělat, když zažívám společně, s mou rodinou domácí násilí, od vlastního otce. Už je to, po druhé, co mámu fyzicky napadl. Mám starší sestru a mladšího bratra, mě bude v prosinci 16 let. Protože v září, nastupuji na střední školu a ve stresu, ve kterém jsem doma, jsem už hodně dlouho v depresi. Je to, komplikovaná situace, protože byt, ve kterém bydlíme vlastní můj psychopatický otec. Jednou mámě vyhrožoval, že ji zabije, už sem to nevydržela a já i moje sestra jsme zavolali policii, od té doby na mě, ani na mou sestru nepromluvil, už to budou čtyři roky v lednu, co mě i sestru, ani nepozdraví a chová, jako by jsme, ani jedna neexistovala. Není jednoduché, se učit a soustředit, na školu a na ostatní věci, když v 00:20 v noci posloucháte, jak táta mlátí mámu, který nás ještě k tomu, vyhazuje na ulici a ráno, vstávat brzo do školy a ve škole myslet, jen na učení, když se bojíte přijít domu ve strachu, že se něco stalo. Máma s tím fyzickým napadením byla, u lékaře takže má důkaz na to, že ji táta napadl. Ale moji hlavní otázkou je, jestli není, ňáké zařízení, nebo něco, v čem bych mohla bydlet bez rodičů. Internát, u mé školy není možný. A tak finančně zabezpečená, abych si zaplatila něco, za větší obnos nejsem. Žádám, jen o radu, kam mám jít, doma už nemůžu být, to už pro mě už není možnost. Máma by mi to dovolila, protože by mi to spíš pomohla, než ublížilo. Další z důvodů, pro chci pryč je ten, že i mé sestře, když začala chodit na střední školu dělal táta potíže. Nechci opakovat stejnou chybu a radši najít řešení, které by mě odloučilo od těch samích chyb,.. Děkuji za odpověď předem.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
MIlá Sandro, raději bych to s tebou probrala telefonicka – rychlejší, výstižnější, včt. tvých reakcí a možností… A) internát od jiné školy ve městě (u nás Nymburk, Poděbrady, Kolín – všude jsou internáty, kam ubytují studenta z jakékoliv školy po domluvě) B) dětský domov – dojdeš na péči o dítě, povyprávíš o neutěšených podmínkách a požádáš o DD… mělo by to vyjít – opět znám takový příběh C) i s mámou požádáte o spolupráci www.http://rosa-os.cz/ – možná pro tebe ohledně bydlení a studia nevhodné a mámě se do toho asi nechce D) jiní příbuzní? Více zákonných možností mne do 18let nenapadá. Držím palce a klidně volej.