anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobry den, nacházím se v takovém pracovním zoufalství a nevim na koho se mám obrátit o pomoc. Chtěla bych se zeptat co by jste doporučila v me situaci za řešení. Nastoupila jsem do zaměstnání ke svému známému, kde jsem zatim pouze jeden měsíc, ale i přes tak kratkou dobu jsem velmi nespokojena, je to způsobené špatným kolektivem, kterým jsem absolutně ignorována, za celou pracovni dobu promluvím sotva tři věty a to se snažím navazovat kontakt, podotknout něco k danému tématu, ale nikdy se nedočkám žádné odpovědi, veškeré pracovní pauzy trávím sama, na jakoukoli chybu jsem upozorněna přísněji a důrazněji než ostatní, byť je to chyba minimální, mé omluvy nemají větší váhu, byla mi sebrána důležitější práce z důvodu, že kolegyně neví co mě naučila má předchůdkyně, moje snaha pomoct je odbytá slovy, ze si vše udělají samy, když se snažím udělat práci navíc, za zády se směji. Teď nevím jestli mam odejít i když nemám nic jiného, jestli mam odejít i třeba z nepříjemné jistoty do nejistoty. Jediné vím, že v případech volna se již stresuji, že půjdu opět do práce. Myslím na to celé dny a ubíjí mě to. Nikdy před tím jsem s kolektivem takové problemy neměla.Předem Vám děkuji za odpověď a přeji hezky den.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá M., obecně lze říci, že setrvávat na místě, kde se k vám chovají nedobře, přestože není zjevný důvod, není dobré. Na některých pracovištích funguje to, že staří zaměstnanci nechtějí mezi sebe přijmout nové, vnímají je pro sebe jako ohrožující. Může hrát roli i to, že jste známá šéfa – tím snadněji vás mohou vnímat jako ohrožující. Každopádně vám doporučuji nalézt vlastní středovou sílu, tu si chránit, a agresi z okolí do sebe nepustit, nebrat si jejich jednání osobně. Zda v tuto chvíli je pro vás dobré odejít – to nevím… (šéf by si také mohl pozvat profesionála pro řízení a práci s týmem…) Přeji vše dobré