anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, ani nevím, jak začít. Je mi 42 let. Před 9 lety jsem ovdověla, vychovala dvě děti. Jedno už má svou rodinu. Měla jsem poté dva vážné vztahy, ale skončily katastrofálně. Poslední asi 3 roky jsem bez nálady, často po večerech brečím a můj spánek ani není spánkem, cítím se hodně unavená. V práci a vesměs mezi lidmi mi dá dost práce, aby nikdo nepoznal, jak mizerně se cítím. Proto jsem raději doma. Mívám často sevřený hrudník, šílený pocit prázdnoty a nicotnosti. Přesto, že mám spoustu přátel, kteří mě vlastně upozornili na to, že jsem už dlouho někdo jiný a měla bych s tím něco dělat, jsem se zamyslela nad tím, kdo jsem byla a kdo jsem nyní. Napadá mě jen jedno slovo "nikdo". Přestala jsem cokoli plánovat, žiju vlastně jen práce a dom. Těžko se moje stavy popisují slovy. Někdy se přistihnu, jak koukám do zdi a brečím. Mám problém mluvit i s rodiči a dětmi, ale vždycky to nějak přemůžu. Nechci, aby věděli o mých stavech. Život mě vlastně nebaví, to ale neznamená, že mám v plánu se zabít apod., i když párkrát mě napadlo, jaké to je nic necítit. Děkuji Helena

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
MIlá Helenko, začněte pravidelně spolupracovat s psychologem, pracovat na sebepřijetím, naučte se meditovat… inspirujte se knihou Miluj svůj život či Osobní síla. Potřebujete vědět, že jste Helenka ze své podstaty – to tedy není nikdo ale Helenka… mít svou podstatu ráda – namalujte si barevně svou podstatu… Pes, kočka, hory, skály, jezera jsou také ze své podstaty, nemusí svou podstatu dokazovat….Můžete v Brně zavítat za Hankou a Jarkem z http://www.lsvj.cz Přeji vše dobré a nedejte se.