anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobry vecer….. Potrebovala bych poradit,ohledne meho pritele. Zijeme spolu zhruba tri roky,vse vždy klapalo i presto ze je mezi nami tricet let vekovy rozdil,netvrdim ze je to vždy dokonale ale kde je… Muj“spise nas“ problem trva pres trictvrte roku… Muj pertner prodelal operaci patere,tudis musel lezet,zacali se u neho projevovat ruzne druhy nalad,prikladala sem to jeho stavu a nalady respektovala.. Jenze to pomalu pokracuje,nahly plac nebo smich nechut cokoli delat nebo nekam jit, prijde z práce a jen tak sedi opcas promluvi,pritom to byl clovek s zivotnim nasazenim.Ted ma deprese, popadaji ho stavy uzkosti,stala unava…Sice vyhledal lekarskou pomoc…ale co ja??? Vtom spociva muj dotas, jak se chovat k takovemu cloveku,jak mu pomoct…protoze se citim strasne sama a nestastna. Vubec nespim zacala sem nadmerne popijet alkohol,nevim si rady,nejsem silna povaha a toto me tez nici.. Dekuji za jakoukoli radu

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Peťo, když partnerský vztah tvoří lidé s více než generačním rozdílem, nese to s sebou přirozené komplikace… např. když přicházejí zdravotní potíže, nemá mladší partner odžita aktivní léta a načerpanu přirozenou zralost ke zvládnutí všedních dnů s některými těžkostmi… Co vy? vaší povinností je postarat se o sebe… do toho rozhodně nepatří únik k alkoholu… chtělo by to povahu trochu posílit… uvědomit si, že v sobě máte sílu, která dává schopnost přežít a tvořit… Pro partnera a asi i pro vás by mohla být pomocníkem antidepresíva… problém nevyřeší, ale napomohou. Vám doporučuji pravidelně spolupracovat s poradcem např. z Občanské poradny nebo z poradny pro manželství a mezilidské vztahy. Držím palce.