anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, ráda bych Vás požádala o radu. Jsem 8 let vdaná a se svým manželem máme 2 syny – 8 a 5 let. Již čerstvě po svatbě a i narození prvního chlapečka jsem zjistila, že manžel hraje bedny. Myslela jsem si nejdřív, že je to jen nějaká blbost, že to neni možný, ovšem jeho příchody domů se zpozdívaly. Nedával mi žádné peníze a práce taky moc neměl. Snažila jsem se ho povzbuzovat, být mu oporou a celý problém řešit. Během celé doby, kdy jsem mu dávala novou a novou důvěru, mi zas a zas podkopával nohy. Dluhy se s ním vlečou a já vlastně ani nevím jaké, vždy jen přijde nějaké překvapení, takže žiju ve stresu, co se zas stane a nejsem schopná mu věřit, že vše bude ok, když už vlastně 8 let to pořád ok neni.Dnes, i přes to, že má přes dva roky stálou práci, do hospody chodí na 1 -2 piva, s dětma mi pomáhá, mu stále nejsem schopná důvěřovat. Manžel mi vytýká, že k němu nechovám vřelý manželský cit a já nevím, čí jsem. Docela ho chápu, že nechce žít vedle mě, ale se mnou. Má takový vztah cenu? Dá se zachránit? Nechci, aby celou věc odnesli naše děti…. Moc děkuji Janina

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Jani, víte, z uvedého si nejsem jistá tím, co z manželovi strany přichází za ohrožení? Na jednu stranu píšete, že "seká latinu" na stranu druhou "vlastně 8 let to pořád ok neni" – je to o vaší důvěře nebo o faktech, které ohrožují. Pokud je to o důvěře, zastavte se a probereme to a promeditujeme, můžete přijít i spolu, i v druhém případě by nebylo od věci se stavit… čtu, že mnohé funguje, je to tak? Pojdme tedy rozebrat, jak fungují nutné položky vztahu (láska, důvěra, úcta, spolupráce, něžnost, péče, sexualní přitažlivoat) a co se s tím dá dělat. Přeji vše dobré.