anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o pomoc. Jsem ve čtvrtém ročníku SŠ a učitelé toho na nás strašně moc nahrnuli, mám pocit, že nic nestíhám, maturitu neudělám a nikam se na VŠ nedostanu. Strašně se nám ve třídě zhoršiliy vztahy, čeká nás maturitní ples a pořád se nemůžeme dohodnout, neustále na sebe jen řveme. Škola je sice teprve 14 dní, ale mám pocit, že už na nic nemám sílu, nic nestíham, nezvládám a všechno se mi kazí. Nikdy jsem přitom problémy s učením neměla. Když chci odpočívat dostanu místo toho úkol od mámy, na domácí práce a nebo zase připravuju něco do školy. Rozbil se mi počít a omylem jsme zničila tátovo půjčený a nevím, jak mu to mám říct, bylo to omylem, ale už je to druhý počítač za půl roku. Zkrátka všechno v háji. Nedávno jsem přišla domů a udělalo se mi z toho všeho špatně, že jsem začala zvracet. Často mi bolí i hlava i když před tím mi v životě nebolela. Nemám chuť se bavit, smát, kohokoliv vidět. Už nevím jak dál.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Linn, vyčerpání, přetažení… požádej rodiče o spolupráci s psychologem – popovídej mu o tom, co mi píšeš, o svých pocitech… bylo by fajn, kdyby přeinterpretoval rodičům tvůj stav psychického vyčerpání… Bylo by dobré naučit se meditaci a mít dobrý vztah k sobě, aktivovat v sobě důvěru… Dovol si plynout s tím, co je… vybav si proud řeky při tání sněhu… když ho budeš chtít ovládnout, dá ti to moc práce, vyčerpá, když se necháš unášet, máš šanci… tzn. stihnu, co stihnu, efektivně plánuji, neřeším, co ovlivnit nemohu a chodím běhat či jinak sportovat a třeba do kina s kamarády :) Držím palce.