anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den ,před časem (cca.čtyři roky nazpět)jsem radikálněji omezila kontakt s manželovou rodinou .Tchyně mě citově vydírala ,posléze když mě její chování začalo hodně obtěžovat a já se nenechala vydírat .Nejdříve jsem se snažila s ní promluvit.Na to jsem dostala od ní odpověď "Já jsem už taková a jiná nebudu".Když jsem se vydírat nenechala a kontakt jsem omezila a vše kolem jejich rodiny jsem nechala na manželovi,tak mě začala hodně pomlouvat. .Pokud nějaký kontakt nastane (vánoce,rod.oslava ),tak se nedokážu přetvařovat a být příjemná a možná ani neutrální.Manžel říká ,že je na mě vidět, jak jeho rodinu nemám ráda.Skoro vždy se kvůli tomu s manželem pohádáme.Snažím se manželovi vysvětlit ,že situaci měl řešit on v začátku konfliktu (je to jeho rodina,já sama bych to tak udělala).Na to mi odpoví ,že chce mít klid a jeho 78letoou matku nepředělá , nechce jí mít na svědomí.A vlastně oni nedělají nic tak hrozného a já jim mám odpustit.Mám po dohadování (až hádce) z manžela pocit ,že vlasntě já jsem ten negativní článek.A to nějak nedokážu rozdýchat.Moc děkuji za radu ,tento problém je dlouhodobý a hodně mě unavuje.Karolína

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Karolínko, nějak toto téma řešením poslední dobou často… a nějak se nemůžu zbavit dojmu, že mladé nevěsty občas řeší blbiny a jsou ukázkou netolerance. Neznám váš příběh, nevím, jak manžel nechránil svou novou rodinu… jak vás citově vydírala… Manžel má pravdu v tom, že ji nezmění a že mu přijde blbý svou mámu odstřelit… Co po manželovi v těch hádkách chcete? Patrně matce řekl svý, stav se nemění… myslíte, že je mu příjemné vnímat, že jeho rodinu nemáte ráda… Předpokládám, že v mnohém s vámi souhlasí, ale neví, co už má dělat… Vysvětlování – co měl udělat v minulosti – se říká výčitky a ty nevedou vtah ani komunikaci v před. Pokud tchýni vidíte 3x do roka, považuju za slušnost chovat se společensky… neřešit minulost… Možná by byla vhodná konzultace společná a také individuální, aby člověk mohl žít konstruktivní přítomnost. Přeji vše dobré.