anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den,ráda bych požádala o radu,jak slušným a nekonfliktním způsobem sdělit známým,že o jejich časté návštěvy a kontakty nestojíme.S nástupem dcery do školy a její novou kamarádkou se na nás doslova přilepili její rodiče.Neustále vyhledávají možnost s námi trávit volný čas.Sami jako rodina v životě nic nepodnikli,ani dovolenou,ani kino,ani výlet do přírody.Už nás to psychicky vyčerpává,dokonce lžeme,že někde jsme a nemáme čas.Když jedeme na společný výlet,tak nemají ani svačinu.Koukají na nás,co jim dáme.My jsme zvyklí opravdu žít celkem akčně,pořád něco podnikáme,ale jejich přítomnost nás už nebaví.Známe spoustu jiných přátel,jejichž přítomnost je zcela bezkonfliktní.Jednou větou bych řekla,že z nás doslova vycucávají energii.Za každou radu předem děkuji.Maruška

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Maruško, děkuji za důvěru a chápu, že je to situace nepříjemná, ale ani psycholog nemá kouzelnou radu. Takže vám řeknu to, co víte, svou energii máte právo držet u sebe a sebrat v sobě odvahu a vykomunikovat si to s nimi. Říci, že je rádi vidíte, ale že nejste zvyklí na tak intenzivní vztah, že potřebujete být s rodinou i sami a mít čas i na staré přátele. Vyjádřete důvěru, že jistě i oni sami dokáží zajímavě trávit čas. Držím palce.