Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o radu, co dělat dál. Před více než půl tokem jsem ukončila vztah s přítelem. Nevyhovovalo mi, že byl (sice jen) o tři měsíce mladší než já, ale šlo to hodně poznat. Byl nevyspělý. Na veřejnosti se choval jako hulvát a já už to nemohla dál snášet. Naše názory na jakoukoliv věc se od sebe hodně lišily. Rozešla jsem se s ním. Jenže on mě od té doby nenechá být. Sice jsem se s ním ještě od rozchodu osobně nesetkala, ale zkouší se ke mě dostat přes sociální sítě. Nejdříve to začalo tím, že neustále psal členům mé rodiny a snažil se z nich dostat informace o mém životě. Nikdo z mé rodiny mu však žádné informace neposkytl, aniž bych jim já dala svolení. (Vždycky jsem jim řekla, ať mu napíší, že nemám zájem o kontakt s ním.). Snažili se ho ignorovat, ale jeho nátlak neustával. Když mu neodepisovali, tak jim neustále psal a vlastně ještě pořád píše. Dokonce zná přátelé mého otce a přes ně mu vzkazuje pozdravy atd. (po dobu našeho ani ne 6-měsíčního vztahu se s mým otcem sotva znal). Na socíální síti se mě znova snažil kontaktovat. Zablokovala jsem mu přístup na můj profil a doufala, že ho to donutí nechat mě být. Bohužel. Zjistil, že od mých přátel a rodiny nic o mém životě nezjistí, tak se rozhodl mě před 2 dny kontaktovat prostřednictvím sms. Byla jsem v koncích, tak jsem mu napsala, že dané číslo už nepoužívám a ať mě nechá být. Odepsal, že si informace zjistí. Rozhodla jsem se ho tedy kontaktovat a napsala mu, že mě to hodně obtěžuje a ať mě nechá být. Nejdřive mi řekl, že to pochopil a nechá mě, ale o pár minut později zase zopakoval, že doufá v další setkání a rozhovor s ním. Jsem psychicky na dně. Celou noc po našem rozhovoru jsem probrečela a neustále se třesu, protože z něj mám strach. Dokonce říkal, že si vezme život. Přes moji kamarádku se snažil dostat mé fotky, protože prý na mě pořád myslí. Kontaktovala jsem jeho sestru a řekla ji o tom, aby si s ním promluvila a vysvětlila mu to, protože já už nemůžu a nevím jak dál. Dokonce jsem mu řekla, že při dalším pokusu mě kontaktovat (nebo i mé blízké) to budu řešit s pomocí policie ČR. Nechci ale jemu a sobě dělat tak velké problémy. Prosím o jakoukoli radu, co dál. Omlouvám se za můj obsáhlý dotaz.

Milá F., v této situaci je důležité přestat se bát. Je třeba vědět, že nejste zodpovědná za to, co udělá. Dále je na vás, jestli jeho zájem dokážete vypustit ze svého zorného úhlu, nebudete si ho všímat a vyčkáte, až toho nechá – v takovém případě je třeba jeho aktivitu důsledně! ignorovat. Je třeba, abyste i vy byla ve svém centru, z psaní mám pocit, že věnujete příliš pozornosti jeho aktivitám. Kontaktovat policii samozřejmě můžete. (můžete s ním jít k psychologovi společně a jasně tam sdělit, že vás jeho zájem skutečně obtěžuje… a tak předat expřítele do rukou psychologa) Přeji vše dobré.