anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, ani netuším kde začít. Možná bude můj popis dost zmatený. Jsem mladá maminka, ropzvedená, mám dcerku co chodí do školky. S bývalýým manželem je to velice složité, na dceru neplatí. Přestala jsem zvládat stres, hkavně co se týká toho v práci. Stačí abych udělala drobnou chybu a už jsou moje nervy na pochodu. Mám z práce stres takový, že špatně spím, mám zažívací potíže, odrqazilo se to samozřejmě i na zdravý jsem víc náchylná k nemocem. Práci potřebuju abych se mohla starat o dceru a to je mou jedinou motivací. Přemýšlela jsem i o změně zaměstnání, ale mám pocit že na nic nemám. Nanejvíš být uklizečkou. Jsem dost uzavřená a mezi lidmi se necítím úplně nejlépe, uvítám je velice malí okruh a to je rodina. Nemám ani žádné přátele spíš jen známé. Říkám si že nejlépe by mi bylo jako ženě v domácnosti s tím že budu dělat něco jen na zkrácený úvazek nebo nějakou drobnější práci na plný úvazek. Mám zároveň pocit že jsem selhala jako matka, když nedokážu normálně fungovat. Začínám mít pocit že zešílím, jestli z práce nezmizím. Nevím si rady, jsem nešťastná….prosím o radu, o pomoc. Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Terezko, nechcete alespon zavolat, abych věděla více detailů ohledně praktických záležitostí? Takhle jen cítím, že byste potřebovala odpočinek… ale jak to zařídit, že? Psychika potřebuje pozornost, péči – z mého pohledu by to pro vás ted mělo být primární, protože pak můžete být i stabilnější mamkou. Najděte si v okolí poradnu – v každém okresním městě je Poradna pro manželství a mezilidské vztahy a tam byste si mohla porovnat myšlenky a možnosti (názvem se nenechte odradit :)) – také je třeba, abyste byla vnitřně klidnější – najděte si např. knihy Miluj svůj život, Osobní síla a relaxace meditace na osobní sílu… https://www.youtube.com/watch?v=lpSv91OAY3s Držím palce