anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, nevím, jestli mi dokážete pomoci, ale ráda vyslechnu Váš názor. Chodím na gymnázium, již je to ale druhé gymnázium. Z předešlého jsem nedávno přestoupila, bohužel mi začíná poletovat hlavou, že vůbec nejsem na gymnázium typ. Nebaví mě učení a většinu předmětů flákám. U některých prospívám z toho, co si pamatuju v hodinách, ale vůbec mě doma nebaví se učit. Hůř. Nebaví mě většina předmětů. gympl jsem si zvolila, že vlastně vůbec netuším, čím bych chtěla v životě být, jaké povolání si vybrat. Jenže mě to opravdu vůbec nebaví. Moje máma mě denně peskuje, že se musím učit a že jí nebudu nosit trojky, a to mám i pětky. Táta zas, ať se na známky vykašlu, že musím jen odmaturovat. Nejsem si jistá, jestli to, že půjdu na nějakou střední pomůže a taky nechci vypadat hloupě, že bych šla už na třetí střední školu… Snad mi nějak rozumíte, předem děkuji za odpověď! :-)

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Ch., bylo by fajn vědět, kam jdete, co chcete dělat… protože když vím o něčem, že má smysl, snadněji se překonává "utrpeni" a taky to může i bavit. Vnucovat někomu vzdělání, čerpat podporu státu a rodičů aniž bych to chtěl/a zúročit, považuji za neslušné. Můžete se jít živit, vyzkoušet praxi a až budete vědět, co chcete, jděte na školu. Charlot, vím, že to není jen váš problém, že "tak to chodí"… neznamená to však, že je to optimální… Vždycky máme možnost volby, k dospělosti a důstojnosti patří přijímat svou volbu s tím, co k ní patří – i ted volíte z několika možností… Přeji vše dobré.