anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, žiji ze svým přítelem necelých 8let a stoho jsme ted mesíc vzití. A po mesíci odešel,vím že odešel z poloviny mou vinnou z důvodu ho tlačení a hadání se okolo domu.(dům který máme je příliš veliký a pořád nějaká práce). Pak i k nehezkému nadávání,(v afektu)které nás oba mrzí a nejdou ty slova vzít zpátky. Problém je v tom že nevyjádří žádný názor a pak se pohádáme a on se sbalí a je u rodíču a už se nechce vrátit a řekne,že už to nemá cenu že se smířil že už to mezi námi jinačí nebude a že mě nemá rád,že mu nechybím, a že nadále si nechce kazit život, že se rozvedeme,a jakékoliv city k němu jsem pohřila. Jenže tohle vše řesí přes telefon a mezi námi není žádná přímá komunikace.A když je tak je na něm vidět jak je naštvaný a řekne že nic řesit nebude,že je mu to už všechno jedno. Tahle situace už byla mezi námi asi před 2,5 roky, kterou jsme si pak vysvětlili sice po 2mesíční pauze, že se chovat takhle prostě nemužeme a hlavně Já že se změním a zas to došlo do té stejné situace. Když sem mu řekla, že bychom se měli nad sebou oba zamyslet a popřemýšlet nad tím abychom byli štastni a měli štasné manželství,tak řekne jak se chováš ty tak se budu chovat i Já,jenže tohle přeci nejde nemuže neustále řešit to co bylo vím že jsem řekla že se nebudu chovat tak jak se chovám,že mu nebudu neustále něco vytýkat a že nebudu na něj hnusná jenže poslední dobou toho na mě zas bylo moc v práci a pak který je nařadě neboli doma to schytá, vím že tohle není vysvětlení. Když sem mu řekla že se jsem se objednala k psycholožce, žše potřebuji s někým řesit to proč se k sobě tak chováme a hlavně já proč vždy vybouchnu,tak řekl zkrze mě tam chodit nemusíš já už s tebou nechci mít nic polečného. A Já už prostě nevím jak dál jak to mám všechno zvládnou Dům veliky a nakonec tam budu sama, protože se k sobě neumíme chovat a neumíme si říct co se nám nelíbí hlavně manžel. Vichni mi říkají ať mu dám čas,že teď to všechno vidí rudě, třeba ho to přejde a popřemýšli co jsme za ty roky všechno vybudovali. Jenže Já už se bojím, že jsme to dotáhli do takového stádia díky mě že už nebudu chtít. Celá rodina je stoho špatná a hlavně Ja protože v podstatě vím že za to mužu Já. A že jsem zkazila nám obou život.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá MaV, co dodat… vážím si vaší upřímnosti, je třeba vzít důstojně následky své minulosti…."tak dloho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne…" ; "Slepovaný zvon už nezní tak krásně." Slova jsou mocná, emoce taky – lidi by se měli naučit s nimi zacházet… vážit si druhého… být pánem sama sobě… vzít zodpovědnost za minulost, poučit se a skutečně na své emocionalitě pracovat, pracovat na svých postojích… Není třeba se více bičovat, jen je třeba si říct, lépe jsem to neuměla, mám se ráda a přijímám se, přeci ještě neopustím sebe samu. Jdu dál, jdu se učit životem… Držím palce.