Ahoj je mi 15 let a chci se zeptat na svého taťku…. Ptám se, protože poslední dobou se chová moc divně (časté změny nálad). Já říkám ,že mám "dva tatínky" jednoho hodného, šťastného a veselého a poté druhého naštvaného a necitelného :/ Nejhorší je, že se nedokáže bavit o normálních věcech baví se jen o práci, když začnu jiné téma chová se jako by bylo strašně nudné a zase začne s prací. Dost se také hádá s mámou ,ale vždycky se s ní zase usmíří… Nikdy nevíme s jakou náladou přijde… Víte podle mě za to taky taky nese vinu jeho matka ona je hrozně hrdá žena, já jsem jí neviděla skoro pět let. Nejvíce jí rozčílilo ,když si táta našel mámu, nedokáže se prostě taťky vzdát…. Co je zvláštní i táta řiká, že má dvě maminky tu z děctví (hodnou) a tu z dospělosti (sobeckou a necitelnou). Táta už byl několikrát v ohrožení života (léčby a operace), toto jaro pro něj bylo nejhorší, podstoupil totiž chemoterapii. To se choval opravdu jako cholerik ,ale to je spojené s tou chemoterapií. Pro všechny to byl veliký šok! Ale přežil to a to je hlavní :) Ale on to nebere tak, že jsme to zvládli my všichni, ale že jen on prošel tím peklem… V prosinci půjde na plastickou operaci a tak se chová stejně jako po chemo… Bojí se…. Táta nechce jít k psychologovi, říká že přece není blázen, ale podle mě potřebuje někoho kdo by mu pomohl v jeho případě to je přece naprosto normální! A tak se chci zeptat co taťkovi je nebo lépe: Jak mu pomoci?! Děkuji za odpověď

Milá D., vím, že je to těžké, jste spolu spojeni mnohým… avšak – budeš se muset naučit, že druhému mužeš nabídnout pomoc, říci mu svůj názor na věc (nejlépe pokud jsi tázána – protože nevyžádaný názor taky není žádoucí), ale každý musí své problémy řešit sám – když on nevidí, že něco potřebuje, je třeba to akceptovat… ty se budeš muset naučit stáhnout do vnitřní neutrality, vytvořit si psychický stav bezpečí…. třeba u mne s léčebnou meditací. Přeji vše dobré.