Dobrý den, jsem student 4 ročníku a doma stále poslouchám, že jsem neschopný, že nic neumím, apod. přitom jsem si našel práci pracuji. Je pravda že učení nevěnuji dostatek času. Ale každý den slýchám doma furt jen destruktivní kritiku a žádna pozitiva. Říkám si má to cenu být zde na světě ještě? Nebylo by všem líp beze mě? Poslední dobou upadám často do depresí. Ikdyž to navenek není moc poznat. Občas mám sto chutí ukončit svůj život. Ale prostě na to nemám tohle udělat. Nejraději bych se odstěhoval někam pryč nebo aspoň vypnout na chvíli. Jenže jakmile se vrátím zpět. Tak je to tu znovu. Prosím o nějakou radu. A přeji pěkný zbytek dne. Díky! Honza

Milý Honzo, líbí se mi nápad s odstěhováním. (4.ročník sš?vš?) Chápu, že ekonomicky to asi je hůře proveditelné, obzvláště, jste-li na sš. Ze zákona máte jako studující nárok na výživné od rodičů (na sš i vš) – můžete to probrat na oddělení péče o děti při městském úřadě. Naučte se být sám sobě panovníkem. Držte svou energii, mysl nezávislou na tom, co lítá z okolí – vím, že je to náročné, ale jde to, naučit se to. Můžete se stavit (na KERP či léčebnou meditaci), můžete si číst knihy Miluj svůj život, Osobní síla. Držím palce a nedejte se ;).