anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den,chtěla bych Vás poprosit o radu – mám problémy se sousedem. Je to 44letý muž, žije sám (je z dětského domova a nikdo za ním nejezdí)a dle mého názoru je duševně nemocný. Bydlíme v bytě nad ním.Vždy nějakou dobu je klid, ale pak jako by měl atak nějaké duševní choroby začně dělat scény, na ulici na nás nadávat, urážet mne a dětí (na manžela si netroufne). Mě to velmi trápí, když si s ním chci promluvit uteče do svého bytu,manžela se bojí, takže na něho je příjemný a tvrdí, že nic nedělá. Já jsem na mateřské a manžel velmi pracovně vytížený, takže těmto scénám nikdy není přítomen.Jednou dokonce vyhrožoval zabitím našeho malého syna.Manžel mi říká, ať se na něho vykašlu, že je to zbabělý cvok a ať ho ignoruji, ale já z něho pomalu začínám mít strach. Nevím totiž kdy ho zase něco popadne, bojím se nechat děti před domem samotné,aby jim něco neudělal a je mi i nepříjemné ukazovat jim, že když vám někdo nadává máte si to nechat líbit.Když půjdu na obecní úřad, pravděpodobně si ho zavolají, domluví mu a tím to skončí.Já si říkám, že alespoň tohle by mu mohlo ukázat, že si nenechám vše líbit, manžel mi tvrdí, že to nemá cenu, že je nenormální a v amoku je mu jedno,co mu říkali na obci.Manžel mu řekl, že vše má řešit s ním a mne a děti nechat na pokoji, ale jak jsem již psala, jeho se bojí a slíbí mu vše.Ještě chci dodat, že zabíjí a jí své vlastní psy, již má asi dvacátého psa během 18 měsíců. Bojím se, že takovýhle člověk by opravdu mým dětem dokázal ublížit. Nevím, co mám dělat. Díky za radu. Simona

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Simono, nevím, co jiného vám poradit, než podat na toho muže oznámení na úřady, třeba podat i trestní oznámení – vyhrožování, omezování osobní svobody – může být sankciován i souzen za kruté zacházení se zvířaty – obrate se třeba na nějakou organizaci zabývající se právy zvířat – mohou vám poradit postup, jak v té věci jednat. Jinak doporučuji na souseda nereagovat ani mimikou, nebrat jeho věty osobně – takové jednání agresory většinou nepodporuje v pokračování agrese.