anonym Personál zeptal se před 9 roky
Zdravím paní magistro, mám zřejmě nezvyklý problém, ale moc mne trápí. Můj manžel smrká do všeho co vidí. Začalo to smrkáním do prádla odloženého na praní, což by mi nevadilo. Ale stupnuje se to. Za posledních pár měsíců jsem nekolikrát prala záclony a povlečení, protože smrkal do nich. Pokračovalo to tím, že smrkal do kožichu naší kočky a když se vysmrkal do bryndáku naší společné dcery, když ji ráno krmil mne vskutku zasáhlo. Podotýkám že jsem mu nekolikrát říkala že je to nevhodné, nehygienické a odporné, vždy se mi vysmál. Před svatbou to nedělal, jsme svoji dva roky, od narození dcery. Prosím poradtě mi, už nevím jak dál, nechci si připadat jako v domácnosti prasat.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Romanko, Nevím, proč si někdy lidé dokazují svoji osobitost způsobem obtěžující okolí. Mohou to být pozůstatky pubertálního vzdoru. Můžeme spekulovat o nějakém typu psychiatrické poruchy, ale spíše si myslím, že jde o manýr. Jak to ale řešit? Zajímavé by bylo požádat o řešení soud – nedělám si srandu – v zákoně o manželství jsou paragrafy o spolupráci a podpoře a dobrých mravech. Nevím, kolik to stojí, ale zkusit to můžete. Brát to trochu jako recesi a trochu vážně. Zkuste si dát inzerátek zajímavě naformulovaný na právnickou fakultu, třeba nějaký student by se toho ujal. Nebo sama nastudujte a sepište žalobu. Jinak mu můžete navrhnout, že se rozvedete, protože tak to před svatbou nebylo a je to pro vás nepřijatelné. Držím palce.