anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, Jsem v koncích, vůbec nevím jak situaci řešit. V minulosti mě poznamenal pobyt na internátu na střední. Zamiloval jsem se tam tehdy jako 16letej do slečny ale spolubydlící "lidé" jí ode mě spolehlivě odpudili díky takovým hnusným naschválům a dalším nařážkám, aby si o mě myslela svoje. Byl jsem v té době nesmělý, neuměl jsem mluvit s druhým pohlavým a tak jsem jí ani mnoho těch naschválů vysvětlit, byly zkrátka mnohdy velmi dobře promyšlené. Častokrát to pak po vysvětlení vypadalo ještě hůře… Navíc ten konstantní stres a nedostatek soukromí. Straně mě z toho opravdu fyzicky bolelo u srdce, vše mě přestalo bavit. Zhoršil se mi prospěch a nemohl jsem se ani soustředit a hlavně jsem měl dojem, že další selhání ve vztahu již nepřežili. Rozhodl jsem se proto na hledání partnera vykašlat. Být sám. Další odmítnutí bych nepřežil. O několik let později přišla do našeho oddělení v práci jedna holka na praxi. Bylo na ní ale taky neco zvláštního. Jedou jsem si s ní popovídal a hned mě zaujala. Na svůj věk (22)je ohromě mentálně vyspělá. Inteligentní, milá a naprosto překrásná. Potkaj jsem nepopsatelně vyjímečnou slečnu! Po několika rozhovorech jsem se navzdory svého strachu, znovu zamiloval. A opravdu pekelně! V tu dobu jsem prožíval to úplně nejlepší období mého života. Všechna ta temná prokrastinační nálada nechuti a nic nedělání byla tu a tam. Za 6let trápení jsem měl nyní tolik energie až jsem nechápal. Pořád jsem na ní myslel. Moc jsem se ale bál jí to říci i když se ke mě chovala opravdu moc hezky. Lépe než kdokoliv jiný. Měl jsem za to, že jsou ty city vzájemné (i když se v průběhu praxe zmínila že vztah nehledá). Jeden den jsem se přemohl a řekl jsem jí o mých citech a málem jsem se složil. Odmítla mě se slovy: "promiň ale NE. Je to lepší takhle než když ti to řeknu potom (asi myslela už po nějaké době ve vztahu)". Vše se mi v tu chvíli rozpadlo pod rukama. Pamatuji si na dost výraznou hořkost v ústech a pocit, že se doslova rozteču. Byl jsem snad pár dní permanentně panický záchvat. Panink z toho, že jsem znovu selhal, že přijdou zpět ty stavy a že mi proteče tak nepopsatelně báječná slečna mezi rukama a já zůstanu ve výsledku ještě více rozervaný než kdy dříve. Ty stavy se vrátily a ještě v mnohem větší síle. Nic mě nebaví a když se přemohu, nedokáži to dělat déle než 5-10 minut, zanedbávám práci dokonce i hygienu. Napsal jsem jí emaily ale už to nechtěla řešit. Dokonce jsem ji i navštívil ale byl jsem tak na šrot, že jsem se u ní málem složil. Snažil jsem se jí alespoň donést nějaké dárky. Taky bez velkého efektu. Poté se do toho vložil její táta a pohrozil mi policií pokud jí nedám pokoj. (ano dalo by se to co jsem dělal brát i jako stalking) Jednou, po tom pohrození jsem jí přinesl sluchátka k notebooku a její táta je odnesl ke mě do práce a před šéfem mě tam celkem slušně zostudil. Taže si o mě i šéf nyní asi myslí svoje… Byl jsem tak v troskách, že jsem se pokusil o sebevraždu obješením ale podělal jsem to a skončil na psychiatrii(kupovidu jsem to "okecal" a nezkončilo to hospitalizací). Tam mi předepsali antidepresiva který jsem po 5 dnech vysadit protože jsem měl pocit, že mi z nich pukne srdce z pálení. (podobný pocit jako pálení žáhy) Další návštěvu mě zapsal k psychoterapeutce ale tam mi zatím vůbec nepomohli. Nemyslím že vůbec mohou. Stavy se zhoršují a znovu mam chutě se na vše vysrat a jediným důvodem, proč tu jsem beru ve víře, že ty dárky u ní vzbudí nějaký chtíč a dá mi tak šanci. /dělal bych pro ní COKOLIV! Poslední dárky jsem přinesl na silvestra protože nestihli dojít na štědrý den. Tam se to "rozseklo". Po půl roce jsme mluvili asi hodinu a zjistil jsem, že ke mě prý nikdy neměla zádné city. Měl jsem poté pocit, že domů již nedojdu. Šel jsem domu asi 4 hodiny "zombie" chůzí a jak jsem viděl všechny jak oslavý na nový rok, něco ve mě opravdu umřelo. Teď je 4.1 a opravdu nevím, jestli přežiji do 12.1 kdy mam další "sezení" s terapeutem. Bojím se, že se z toho už nevyhrabu. Bojím se, že mi už nikdo není schopen pomoci. Mam pocit, že jsem zkrátka úplně nevratně poškozenej a i kdybych měl sílu se přez to všechno co se stalo nějak přenést, nikdy už tuplem nebudu schopen mít normální vztah. Co mám sakra po tom všem dělat?!

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milý Tome, i když to zní neuvěřitelně, věz, že pro jedno kvítí slunce nesvítí… Je potřeba uvědomit si vlastní integritu, oddělenost… když někoho milujeme, musíme mu přát, co potřebuje… když chce život bez nás, i to je třeba akceptovat. To vede k tomu, aby člověk byl schopen žít samostatný život na všech úrovních – postarat se o sebe na úrovni fyzické, ekonomické i duševní. Být schopen žít v klidu a pohodě i sám a rozvíjet kamarádské vztahy, popřípadě dobrovolnické. POhledej na youtobe – léčba zlomeného srdce – můžeš přijít i na léčebnou meditaci ke mne… Potřebuješ prožít, že i samostatý jsi celistvý… je třeba milovat toho kluka, kterého vidíš v zrcadle. Měj se krásně :) a sám si nařid, že ty se o toho kluka postaráš, že ho neopustíš… Budu se na tebe těšit.