Dobrý den.Mám problém se svou dcerou, se kterou si už vůbec nevím rady,proto bych chtěla požádat o radu Vás.Dceři je 16 let,nastoupila do prváku a cca rok má přítele-a tady nastává problém.Po nějakém čase jsem dovolila, že u nás přítel může občas přespat,občas dcera u něj, ale pak u nás začal spát i bez dovolení.Postupem času ale spí ona častěji u něj a zůstane tam i přez můj zákaz a klidně si vypne i mobil abych se jí nemohla dovolat.Ví že jsem v práci a nemůžu pro ní dojet.Na konci prázdnin jsme si promluvili,ona kývala a říkala že chápe že mám strach a že už to dělat nebude a že aš začne škola že už se nebudou moci tolik vídat.Ale ouvej,je to ještě horší-spí u něj skoro stále,z praxe jede za ním a mobil mi nebere i když je dostupná.Byla jsem k ní vstřícná a takhle se mi odvděčuje.Hrozila jsem,prosila,domlouvala ale vše marně.Prosím Vás co mám dělat?Děkuji

Milá Renáto, možností moc nemáte, buď se se situací smířit – prospívá-li ve škole dobře – není to zcela špatná varianta, druhá varianta, která vychází ze zákona, že jste vy její zákonný zástupce, zodpovědná za výchovu. V souladu se zákonem je jít na OSPOD při městském úřadu pověřené obce a tam nahlástit, že nezvládáte výchovu své dcery a požádat je o spolupráci… V tom případě doporučuji zjistit si nejprve, na kterou pracovnici OSPODu je vhodné se obrátit, která jednává co nejlépe s citem pro situaci. Vám samé připomínám, že vy jste udělala pro výchovu své dcery to nejlepší, co jste mohla, nyní je již za svůj život zodpovědná sama. V tomto duchu doporučuji jednat.