Dobrý den. Mám problém, cítím v sobě odpor k dceři mého přítele. Vše začalo ,když jsme se se synem nastěhovali k němu. Jeho dcera začala žárlit na mě a syna ,doteď mám pocit ,že jsem jí něco vzala. Cokoliv se stalo v domě ,za to mohl můj syn ,stále ho něčím šikanoval a pořád si na něho stěžoval, osočoval mě ,že jsem špatná matka a syn je digitální dement ,který je závislí na počítači. Synovi je 14 let ,vyrůstal bez otce ,ale je to hodný kluk. Vím ,že mu prospěje disciplína a řád ,ale tak jak to prováděl můj přítel se mi nelíbilo. Když jsem ,byla rozhodnuta od něj odejít ,vše se změnili, vztahy se uklidnily. Se synem celkem vychází ,ale není to to co jsem si přála. Syn ho respektuje a nemá zájem s ním něco dělat. Čím víc se do syna navážel, tím víc se prohlubovala má nenávist k jeho dceři a i když spory přestali nenávist k ní zůstala. Jeho 10 letá dcera k nám jezní co 14 dnů na víkend ,nemám chuť s ní trávit čas ,nemám si s ní co říci .Zjistila jsem ,že vykládá doma co se u nás děje a na oplátku žaluje na svou mámu jen aby se zavděčila otci a on si myslí jak špatně se má. Jako rodiče spolu nekomunikují a vše řeší přes dceru je to komplikované. Uvědomuji si ,že jeho dcera je dítě ,které žárlí na svého otce ,že žije se mnou a s mým synem ,ale neumím to v sobě zpracovat. Když je u nás ,bolí mě břicho jsem nesvá a cítím jak mi bije srdce ,mám takové napětí ,že mě to vyčerpává. Chtěla bych se toho zbavit a nevím jak. Respektuji jí jako dceru mého přítele ,ale nemám zájem ji dát to co můj přítel nedal mému synovi. Vím ,že moje chovaní je nedozrálé a hloupé ,ale uvnitř sebe to tak momentálně cítím. Tento stav trvá už přes rok. Děkuji za odpověď a za to ,že jsem to mohla někde napsat a dostat ze sebe.

Milá Dano, umět vyladit "moje děti, tvoje děti a partnerský vztah mezi námi" je veliké umění a může být velmi citlivé na osobnostní výkyvy jednotlivců. Dobrá zpráva je, že partner se změnil ve prospěch partnerství. Situace se dcerou ve vás aktivovala nějaké pocity ohrožení, staré jizvy, které pravděpodobně souvisí s vaší minulostí (pravděpodobně něco s tatínkem). Nenávist vůči jeho dceři je také zčásti přenesena zloba na partnera (kterou si podvědomí nedovolilo, protože by to znamenalo zrušení partnerství). Vše výše uvedené by bylo třeba srovnat na úrovni srdce a břicha (citů a emocí). Doporučuji projít https://www.youtube.com/watch?v=zRdTMeu9pfY – na pokračování budu ráda, když se zastavíte. Přeji vše dobré.