anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dorbý den, mám takový fakt závažnější problem. Mám sestřenici,je ji 20 let…v 7.tříde se lečila z anorexie v Motole,pustili ji domu a nejak se to dalo. Ve třetáku odjela do Ameriky na rok studovat,po roce se vrátila a vypadala zase jako zdravá a hezká holka. Ale dva roky na to,už má zase o 15 kilo méne. její mamka ji sice pořád nutí,ale ona bydlí stejen již sama v Praze a studuje ješte k tomu medicínu. Poslední dobou mám pocit,že se svěřuje jen me. Nedávno se mi sveřila,že jednou v noci mela takové křeče až upadla na podlahu a nemohla se hnout a mela pocit,že tam zemře. Co mám dělat? Slíbila jsem, že to nikomu neřeknu! psychologa odmítá,že by mu prý stejne lhala….

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Karol, je důležité, abyste věděla, že za jednání své sestřenice nejste zodpovědná. Můžete jí sdělit, že pokud neuvidíte, že udělala nějaké významné kroky k léčbě, budete se muset o své obavy podělit, protože je nad vaše síly nést to břímě sama. Pak ji můžete říci, že i když vás bolí pohled na to, jak se ničí, respektujete to… že patrně má nějaký důvod k tomu, proč se chce ničit až zničit a zemřít předčasně. Tak je to pro vás dobré rovněž vidět.