Dobrý den, mám problém sama se sebou. Jsem strašně komplikovaný člověk a ráda bych se nějak srovnala. Zkusím to vysvětlit v pár bodech. 1. Studuji VŠ, poměrně časově a psychicky náročnou, která si žádá spoustu času a a úsilí a já to přestávám zvládat, teď jsem neudělala ani jednu zkoušku, hodně tím trpím, protože se od Vánoc učím a nic :( .. Spolužáci zkoušky zvládli a já ne a hodně mě to mrzí. Bojím se, co bude. 2. Moc řeším, co si o mě ostatní myslí. Když jsem byla malá, šikanovali mě a od té doby se to se mnou nějak veze. Na střední jsem byla nejlepší ze třídy a pokaždé co se mi něco nepodařilo se mi ostatní smáli a měli poznámky typu: Tak co, půjdeš se kvůli té trojce zabít? .. Nejvíce se bojím toho, co bude až zjistí, že tu školu nezvládám.. Já bych se strašně moc chtěla osvobodit od ostatních. Lidé jsou tak škodolibí a žijí z neštěstí druhých.. 3. Na škole nejsem moc šťastná – prakticky mi ji vybrali rodiče a chtějí ať to za každou cenu dokončím, i když jsem teď na tom psychicky špatně, měla jsem úzkosti, ale je to nezajímá, nemám v nich podporu, existuji pro ně jen jako nějaká vizitka, nezajímají se o mě jako o člověka 4. Kvůli škole jsem obětovala všechny svoje koníčky, přátele, volný čas. Připadám si, že jen přežívám… 5. Mám velké problémy se sebedůvěrou, asi je to dáno tím, že mě naši nikdy nechválili a spíše jen uráželi, stejně jako spolužáci. V ničem si nevěřím a před každou zkouškou se téměř zhroutím…. Mám v hlavě strašný zmatek, nevím kam patřím, zda to, co dělám je skutečně to, co chci.. Co mám udělat, abych bya šťastná.. Prostě nevím Někdy mě i napadá skončit se životem, mám takový pocit prázdnoty, ale snažím se s tím bojovat… Děkuji Vám alespoň za to, že jsem mohla někomu napsat a svěřit se.

Milá Aničko, bylo by fajn na sobě začít pravidelně pracovat. Číst moudré knihy, pravidelně zajít na psychoterapii, řízenou meditaci… Důležité je vědět, že ty jsi zodpovědná za svůj život, děláš rozhodnutí a neseš následky – a tom, co budeš studovat, zda ve studiu budeš pokračovat. Chápu, že bez pocitu vnitřního bezpečí to takřka nelze, že je to životně vysilující… Ráda tě potkám osobně nebo i na: https://rovena.info/seminar-pro-osobnostni-rozvoj-a-regeneraci-duse.html Držím palce. Brzy na webu zveřejním info o cyklu pro mladé, hodil by se ti…, tak to sleduj na https://rovena.info/category/aktualne