Dobrý den, je mi 18 let a mám o dva roky staršího partnera. Jsme spolu rok a já jsem do něj stále zamilovaná. Minulý rok maturoval a odešel na vysokou školu. Odloučení jsem špatně nesla, ale překonala jsem to. Poslední dobou ale stále jen pláču, když se máme vidět o něco déle, nebo když si myslím, že se na něčem domluvíme a jemu do toho něco vstoupí. Mám pocit, že na něj stále čekám a těším se vždy na víkend. Problémem je ale to, že jsem hrozně citlivá a hodně věcí mu vyčítám, že se nevidíme a tak a hodně mu brečím do telefonu. Taky jsme se kvůli tomu hodně krát pohádali a on mi řikal, že si myslí, že se ve vztahu trápím, ale tak to není. Já jsem s nim šťastná, ale bez něj smutná. Už jsme se málem rozešli, protože říkal, že to takhle dál nejde a nebyli bychom šťastní. Ale já o něj nechci přijít, proto bych potřebovala poradit, jak nebýt tak citlivá a zdali nemáte nějakou radu, jak tohle změnit abych o něj nepřišla. Říká, že mě miluje a bude i kdybychom se rozešli, ale já si nedokážu představit být bez něj. Mám pocit že se v hodně věcech nechápeme a myslíme je jinak než ten druhý. Je to těžké, ale moc se oba snažíme. Rozhodli jsme se, že to spolu ještě zkusíme, ale já sama vím, že bez tohohle mého kroku to dál nebude. Předem děkuji za radu a pomoc.

Milá Jitko, to, co popisujete svědčí o citové závislosti, popř. symbiotickém vztahu. Váš krok spočívá v tom, abyste se sama cítila celistvá a naplněná, uměla být spokojená sama ze své podstaty a partnerovi přála, aby dělal, co potřebuje…. Abyste se potkali ve svobodě v tom, co vám oběma přináší radost. Je potřeba řešit emoce opuštění, které prožíváš, naučit se zcelovat tuto ránu. Rada tě to naučím na individuálním setkání nebo na https://rovena.info/seminar-osobniho-rozvoje-pro-mladez.html V práci se srdcem může pomoci i https://rovena.info/seminar-pro-osobnostni-rozvoj-a-regeneraci-duse.html Přeji vše dobré.