anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den jsem studentka 1. ročníku gymnázia. A kvůli škole jsem neustále ve stresu. Učení mi do hlavy ,,neleze" a stresuji se na každé zkoušení i prověrku. Začala jsem dokonce pochybovat jestli se na gymnázium hodím a říkám si že potom budu muset ještě na vysokou a že nejsem studijní typ. I když se na předměty učím takřka denně a věnuji učení řekla bych asi 3/4 svého volného času. možná i míň ale stejně. Prosím vás o radu jak bych se mohla zbavit stresu. Předem děkuji za odpověď Studentka

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá studentko, je pravda, že gymnázium je opravdu přípravou pro VŠ, proto bývá doporučováno studijním typům. Nevím, jaké důvody vedly tebe na tuto školu – očekávání rodičů, tvoje přání vysněného zaměstnání. Nepodstoupila-li jsi v té věci důkladné zvážení, bylo-li třeba podstoupit i test studijních předpokladů, doporučuji to alespoň nyní. Ohledně stresu doporučuji několik lekcí u psychoterapeuta, který umí pracovat s emocemi v těle… Cokoliv se chceme naučit, potřebujeme k tomu systematické učení se – to se vztahuje i na umění duševní vyrovnanosti.