anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den,prosím o radu.Je mi 35let,manželovi nyní 30.Jsme oddáni 8 let,předtím jsme spolu žili 4 roky.Máme 7letého syna,nyní jsem skoro ve 3 měsíci těhotenství.Plánovali jsme druhé dítě dříve,ale bohužel nepřišlo dost rychle a manžel si našel přítelkyni,milenku-21let.Veselou,střešťěnou puberťačku.Dokonale mu popletla hlavu,je velmi zamilovaný,neví jestli s námi zůstat,nebo odejít k ní.Můj manžel je objetavý,velmi pracovitý.Přez týden pracuje mimo domov a je v objetí milenky,která prý také neví co dál,a o víkendu přijíždí domů,je hodný,chce se o nás dál starat,ale morálně pro mě nepřijatelné.Nechat se vydržovat.Trápí se tak jako já,ale řešení nepřichází.Nedokáže se rozhodnout.Rozvést se zatím nechce,až bude syn větší a pochopí.Syn na něm velmi visí,manžel mu volá několikrát denně,i mě,o to víc je to bolestné.Mám mu sbalit jeho věci,poslat přítelkyni do náruče?Nebo čekat,až se vyblbne,jestli se vrátí,pořád se trápit,nemůžu spát,jíst,zhubla jsem 5kg,miminku tím moc nepomáhám,ale vše mě tak užírá…Nebaví mě vůbec nic,nedokážu se soustředit,nemluvín,vyhýbám se okolí,nejsem schopná se nějak rozveselit.Snažím se,aby syn nic nepoznal,ale někdy slzy vskočí do očí,ani nevím jak.Obzvlášť,když manžel volá.Chci vše řešit bez emocí,v klidu.O miminku vůbec nemluví,jen když o něm začnu já.Sám neví,jestli by nebylo lepší přerušení,vyřešilo by to hodně věcí,bylo by vše pro mě jednodušší,líp bych rozchod zvládla s 1 dítětem,než se 2.Ale bohužel vím,že toto je moje poslední šance mít dítě,nejsem nejmladší.Nedokážu udělat jediné rozhodnutí.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Míšo, chápu, že je to situace nelehká. Bylo by dobré, kdybyste si urovnala více myšlenek. Chcete se starat o druhé miminko, proč byste tedy měla mít pocit, že se necháváte vydržovat jeho otcem… posílat živitele vás a dětí od sebe je opravdu nerozumné. Ohledně potratu – jednoznačně nedoporučuji, kromě jedné ženy (trpěla depresemi), neznám žádnou jinou ženu, která by nelitovala svého rozhodnutí jít na potrat. Naopak znám ženy, které nelitovaly toho, že měly děti, přestože se jejich manželství rozpadlo. Vám přeji soustředit pozornost na sebe, děti a manžela nechat v tuto chvíli "být" – budete-li zdravě sebejistá, je větší pravděpodobnost, že zůstane… Vězte, že odejde-li, zvládnete to také, proto není třeba se hroutit… Potřebujete-li podporu (bylo by to přirozené), zajděte si někam urovnat podrobněji myšlenky a pocity. Přeji vše dobré